|
||||
|
||||
Födelsadagspresenten med 3*
Grannarna kom just hem från en resa till Tyskland. Knackade på vår dörr och stod där med en försenad födelsedagspresent till mig! Vilken underbar syn det var! Inhandlad i Burg, Puttgarden.
Kommer att smaka fint i sommar nu när jag inte kom iväg till Grekland innan hösten. Kolla in bilden. Fotograferad i vårt vardagsrumsfönster med rosett. MVH Metaxa***Yeasou |
|
||||
|
||||
Sv: Födelsadagspresenten med 3*
Vilka härliga grannar du har Yeasou =)
|
|
|||
|
|||
Jess! Någon annan som uppskattar Metaxa tria! Allt med flere ******** smakar parfym! Trian smakar bara..... bra så!
Ypsilon, som tar med sej Metaxa tria varje resa, för den finns icke till salu hemma, dessvärre! |
|
||||
|
||||
Trevliga grannar
Är det inte så att metaxan är "finare" ju fler stjärnor det är? Att dricka sånt som smakar parfym verkar inget vidare, är det som whisky att det olika sorter? Jag todde all Metaxa var samma sak, fast olika lång lagringstid. //Helén |
|
||||
|
||||
Hrrm... hade jag fått en sån i present hade jag tänkt Nåja, det är tanken som räknas
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Alltså, gift som gift
|
|
||||
|
||||
Far min, trädgårdsmästaren, hade två flaskor på hyllan i snickarboden, en med en dödskalle märkt gift och en med en glad gubbe märkt ogift..
Trestjärnig metaxa är "ruffare" ungefär som en Islay-whiskey, sjustjärnig är mer "smörig" ?? //PO |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|