|
||||
|
||||
Alexandras resebrev
Vad roligt att du tog dig tid att skriva ett så långt resebrev så här året efter. Din favorittaverna var också en av mina favoriter på Folegandros. Hela familjen var så trevlig och systern till den unga mannen du fångat på foto pratade perfekt engelska. Jag var där nio dagar så jag hann få flera favoritavernor här där så mycket smakar så bra. Om tiden räcker ikväll ska jag försöka sätta ihop ett fotoresebrev från min resa. Det var bara ett ställe där det var ovanligt mycket turister som hade lite sämre mat undrar om det inte hette Chic.
Jag tror att Anemomilos har ett ställe till alldeles bredvid Fata Morgana och båda dessa ställen har en fantasisk utsikt. Ligger alldeles i utkanten av Chora vid vägen till Ano Meria. Något eller några av rummen där jag bodde hade också viss havsutsikt. Eva |
|
|||
|
|||
Sv: Alexandras resebrev
Hallo Eva, hvor kan jeg finne Alexandras reisebrev?
Folegandros har jo du skrevet en del om, det er et av mine fremtidige reisemål. Antar at du reiser dit på egenhånd; altså ikke charter |
|
||||
|
||||
Sv: Alexandras resebrev
På Kalimeras förstasida under rubriken 5 nya resebrev hittar du Alexandras resebrev. Jag reste till Folegandros på egen hand. Dit går ingen charter i varje fall inte från Skandinavien. Besökte ön även för ett antal år sedan och då reste vi med Vings small world (charter på egen hand) med det konceptet finns inte kvar och de har inga resor till Folegandros. Det är enkelt att ta sig dit på egen hand men du bör undvika senare delan av juli och augusti. Sista dagarna i aug kan vara ok.
Eva |
|
|