Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-09-04, 16:32
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Ryggsäcksresande

Har för mig att jag någonstans en gång i världen sett ett nyhetsbrev/hemsida av en kille som reste jorden runt. Kanske finns det också någonstans ett forum för den som vill utbyta erfarenheter med andra som gillar resande och åker själva. Någon som kan hjälpa mig med tips. Vill gärna höra lite mer om ryggsäcksfolkets erfarenheter.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-09-04, 17:24
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Standard Sv: Ryggsäcksresande

Eva, det finns massor med sådant på nätet! Tre svenska sajter som jag kommer ihåg på rak arm är www.reseguiden.se (med bloggar) www.resedagboken.se (dagböcker och foton från folk som reser) och Passagen debatts forum Resor & Resmål som har ett underforum som heter Backpacker.

De innehåller ofantligt mycket information och man får sovra rätt friskt för att komma till det man är intresserad av. Men då är det ofta bra beskrivningar av hur det kan vara.

Googla på backpacker, resor och andra sökord så hittar du mycket mer. Jag känner också till fler sajter som jag kan leta reda på adresserna till senare i kväll, har lite knapert med tid just nu.

Blir lite nyfiken på vad du har för spännande planer..?
Svara med citat
Gammal 2007-09-04, 19:18
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Tack för tipsen. Kommer mig oftast inte för att leta på internet längre. Är så less på datorer efter arbetsdagen med allt utredningsskrivande på jobbet. Känner mig som klistrad vid datorn stora delar av arbetsdagen. Uppskattar alla arbetsdagar när jag är ute och tittar på olika verksamheter.

Har några lösa funderingar inför framtida resor men helt klart blir det en resa långt bort om en par tre år. Goda vänner var till Vietnam i vintras och de var mycket nöjda med sin resa.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-09-04, 20:22
YsterSysters avatar
YsterSyster YsterSyster är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Vi planerar för våran resa i februari som går till Thailand, Vietnam och ev. Kambodja. Har läst så många dagböcker här på nätet - det finns hur många som helst. Något jag märkt på vissa sajter är diskussion om man är en "riktig" backpacker eller inte - jättetrist! Alla väljer vi att resa på det sätt som vi gillar bäst.

Jag försöker hitta resedagböcker som är skrivna av lite äldre resenärer. Känner inte att jag har så mycket att hämta i resedagböcker där jakten på det billigaste (och oftast sunkigaste) boendet är det viktigaste, fullmoonparty, bästa barer och discon.

Eva - hittar jag på något spännande på nätet skickar jag till din inbox.
Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 08:44
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Det blev inte att jag letade igår, men kom nu ihåg en annan sida med forum som jag har läst lite i ibland www.backpacking.se

Vietnam hör man bara lovord om från folk som har rest där. Jag har bland annat goda vänner som har en dotter som föddes där och de reste runt landet i samband med att de hämtade henne. Har också en annan bekant som reste riunt där ensam för några år sedan och hon hade fantastiska upplevelser bland ett mycket gästvänligt folk.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:48.