![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fniss
![]() Skall ta med mej en van resenär nästa gång som kan visa mej! Ha de gott Senast redigerad av Kalimera den 2007-09-14 klockan 17:57. Anledning: Lång citering |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag brukar för övrigt undvika att ta ut pengar om jag vet att banken (eller annan som sköter ATM:en) inte går att få tag på innan jag ska åka vidare, känns som lite lättare om det finns en möjlighet att gå in och prata med någon om maskinen äter upp kortet. Mvh Janérik (som blev av med tankkortet igår men fick tillbaks det några minuter senare) |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det är ett dåligt och instabilt protokoll som tyvärr ofta havererar och orsakar avbrott. Sedan beror säkert en hel del av problemen med ATM på öarna på avbrott i teleförbindelsen in till fastlandet. Från Grekland routas sedan ditt uttag via ett speciellt nät som heter SWIFT till Paris, och därifrån, i ditt fall, till SWIFT-centralen i Stockholm. (Av säkerhetsskäl får jag inte avslöja exakt var den är belägen, men den är insprängd i berget tämligen centralt i Stockholm! ![]() ![]() ![]() ![]() SWIFT är det världsomspännade nät som hanterar alla överföringar mellan banker. Om man har möjlighet ska man alltid försöka få SWIFT-valutakurs eftersom den alltid är bättre än bankernas. Hur det kommer sig att jag kan detta? Enkelt! I stort sett hela SWIFT körs på UNISYS-datorer. Min gamle arbetsgivare... ![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Peter Senast redigerad av Peter den 2007-09-15 klockan 03:06. Anledning: Tillägg |
|
|||
|
|||
![]()
Hmmmmm jag vet jag är dålig på engelska och lite annat....
Läste då Peters fantastiska inlägg om pengar..... ![]() ![]() ![]() x21,x25,DTT,SWIFT,HUB,UNISYS.... m,m, men det är tydligen mer saker jag är dålig på. Ser ut som rena "grekiskan" för mej när jag försöker läsa och förstå det där! ![]() ![]() ![]() Blir VÄLDIGT imponerad av vad en del människor kan! ![]() ![]() |
![]() |
|
|