|
|||
|
|||
Agii Apostoli
Hej
Jag undrar om någon kan berätta lite om Agii Apostoli på Kreta. Jag och min familj skall åka dit juni-08.Vi skall bo på ett hotell som heter Nontas, någon kanske kan ge en vink om vi gjort ett bra val av hotell. Alla tips och info vi kan få så är vi jätteglada, man känner sig lite mer lugn kanske att man valt rätt ställe att åka till. Hoppas på svar! Hej då från Susii |
|
||||
|
||||
Sv: Agii Apostoli
Hej
Vi bodde på Nireas nr:9 på hotellkartan (Apollo)nu i september. Det ligger en bit upp i en backe. Vi hade inga barn med oss. Nontas nr:7 ligger precis efter en mycket trafikeratväg. Massor av härligt buller. Vi var tvungna att korsa vägen för att komma till havet som har mycket härliga stränder. Det var inte så mycket trafik nu under lågsäsong men under sommaren dundrar det fram bilar och tvåhjulingar hela tiden. Vi hade nära till bussen som går in till Chania. 80 cent för vuxen. Biljetter köper man i en kiosk. Det låg ett stort INKA market och ett Lidl på bra avstånd. Härliga tavernor finns det också gott om. Vi var underbart nöjda med vårat hotell. Om ni har småbarn försök att hitta ett närmare havet. |
|
|||
|
|||
Hej svejs!
Jag och min sambo bodde på Nontas i 2veckor nu i juni. Vi är jättenöjda med hotellet. Fräscht och fint. Mike och hans fru Zola som sköter poolbaren är jättetrevliga! Mimi |
|
||||
|
||||
Undrade just när du skulle vakna Mimmi!
Svärmor |
|
||||
|
||||
Hej,
Jag och min syster hamnade i A.Apostoli när vi åkte ospec för två år sedan. Jag har velat åka tillbaka dit sedan dess. Underbart ställe och bra bussförbindelser till Chania. Jag minns tyvärr inte vad hotellet som vi bodde på hette men det var ca 200 m till stränderna. Jag har bott i kato stalos de andra gångerna jag har rest till Kreta men A.A. är klart favoriten. |
|
||||
|
||||
hej
vi tog en sista minuten resa för ett par år sedan och hamnade på Anais Holiday, tänk vad kul vi hade då vi satte oss i taxin hem från krogen. varje gång trodde chauffören att vi berättade att vi hade en "nais holiday" och alltid samma fråga BUT WHERE TO GO?? hotellet var flott och stränderna mycket fina. men ska man ha lite liv runt omkring sig så kanske man bör åka till platanias eller in till chania någon kväll. ha det så gott....myssa |
|
|||
|
|||
Hej
Jag har varit i Agii Apostoli flera gånger. Bott på flera olika hotell och även på Camping. Lungt område, flera bra badstränder även vid vind = små vikar. Lugn trafik om man är nedanför stora vägen. Nära till Chania med buss eller taxi. En perfekt motionsbana för joggning aldeles vid havet i en skuggig pinjeskog. Skall åka dit nu den 20 oktober och bo på Sirios Hotell lite högre upp. Nontas ligger ju vid stora vägen och mitttemot ett minimarket som heter Scandinavium och säljer vissa scandinaviska produkter. Nytt Lidl-affär i närheten. Säljer ex rödviner för under 2 Euro/flaska. Inget hålligång ställe. Då får man ta taxi eller buss till Chania 4 km eller platanias 15 km. Trevlig resa önskar Heino Senast redigerad av inkfish den 2007-10-03 klockan 10:25. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
Som skrivits tidigare; Åker ni med barn, så välj ett hotell som ligger på andra sidan vägen, den är livligt trafikerad. Agi Apostoli har många bra tavernor och fina bad.
// Helén |
|
|