Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-02, 19:08
nicky nicky är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007
Standard HJÄLP! Vad ger man sin grekiske pojkväns föräldrar i present när man kommer på besök?

Skulle bli super glad över några tips om vad man kan ge sin grekiske pojkväns föräldrar i present när man kommer på besök! Har drabbats av hjärn torka, har ingen aning om vad som man kan tänkas ge. Något fint som man kan ha med sig när man klampar in och bosätter sig i huset deras i 1 vecka. Åker nu på fredag, 5/10. så det är brådis!

Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2007-10-02, 19:23
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: HJÄLP! Vad ger man sin grekiske pojkväns föräldrar i present när man kommer på be

Svenskt och Finskt glas brukar vara väldigt uppskattat. Det är rätt dyrt i Grekland och anses exklusivt.

Peter
Svara med citat
Gammal 2007-10-02, 19:52
anoula
Gäst

Standard Sv: HJÄLP! Vad ger man sin grekiske pojkväns föräldrar i present när man kommer på be

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Svenskt och Finskt glas brukar vara väldigt uppskattat. Det är rätt dyrt i Grekland och anses exklusivt.
Yep, jag köpte en handmålad glasskål från Kosta Boda till mina grekiska "svärföräldrar" som blev väldigt uppskattad.
Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 08:17
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Helt rätt Kosta Boda eller Orrefors går hem, sen skulle jag satsa på något extra och personligt till "svärmor" parfym, någon lyxig ansikts creme, eller vad hon må tänkas gilla, beror kanske oxå på VAR i Grekland de bor? storstad eller "by"! och vad hon har för intressen!

Camilla
Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 09:03
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Tror stenhårt på glaset !
Om pojkvännen har ett mindre syskon ska du även passa på att köpa med en Dalahäst till denna. Då får du ett extra plus i kanten !

Svara med citat
Gammal 2007-10-03, 16:50
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Alla greker jag känner är mycket förtjusta i svenskt glas. Notera att de flesta greker inte är så sparsmakade som vi svenskar är. Det är vanligtvis inte så mycket minimalism i grekiska hem.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 14:46

Okey! Har nu köpt en Skål från kostaboda, ganska enkel dock. genomskinlig, med lite krumeluxer på. Och sen vart det lite choklad från hemstaden Köpte även ett halsband till lillasyster. Hoppas att det blir bra.

Tack för hjälpen och tipsen!
Svara med citat
Gammal 2007-10-04, 14:52

Köpte en kosta boda skål, jätte fin! Familjen är bosatt på kreta/rethymnon. Funderade på om jag skulle ha köpt något speciellt till 'svärmor'.. men.. Har inte det blekaste aning om vad jag skulle köpa! Frågade även pojkvännen om hon hade några intressen eller om gillade något speciellt.. fick bara svaret, städa, laga mat. suck,.. får väl köpa en sopkvast i sverige färger så det vart inget till henne, men skålen är väl mera till henne & köpte även choklad som får tillägnas 'styvfar' då.

/ Nikki

Senast redigerad av inkfish den 2007-10-04 klockan 15:28. Anledning: långt citat
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.