Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-06, 16:47
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Drömmen om ett hus i Grekland

... den har inte jag. Folk som förundras över att man åker ofta till Grekland brukar fråga "Men skulle du inte köpa dig ett hus där, då?" - men neej, det är ett för stort åtagande, det kan jag inte se hända.

Men en fantasi om ett hus i Grekland kan jag ha ibland. Och på senaste resan blev jag överfallen av den fantasin när jag hittade det här huset i utkanten av Vroutsi på Amorgos. Jag gick ner på altanen och bara lyssnade. Det enda jag hörde var mängder av getskällor långt där nere i dalen. Dalen var djup och vackert terrasserad med gärdsgårdar - och utanför den låg havet. Det stora blå.

Där vill jag bo! I villa inkfish på Amorgos

När jag gick vidare i byn insåg jag att jag till och med hade möblerna på nära håll. Här hemma har jag ett soffbord som jag är väldigt glad i, köpt för 15 år sen i en secondhandbutik. 50-60-tal med mosaikmönstrad perstorpplatta - jag tröttnar aldrig på det:

Och titta här vad som står på en gård i lilla Vroutsi:

Visst är det otroligt?
Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 17:16
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Drömmen om ett hus i Grekland

I den grekiska världen händer det ju så spännande saker, som har något att göra med ens ÖDE (με την μοίpα σου?) Icke sant?

Eija
Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 18:55
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
... den har inte jag. Folk som förundras över att man åker ofta till Grekland brukar fråga "Men skulle du inte köpa dig ett hus där, då?" - men neej, det är ett för stort åtagande, det kan jag inte se hända.
Men du kan väl hyra ett hus (det där huset!) under en längre tid? Eller vill du ha friheten att resa runt?
Svara med citat
Gammal 2007-10-08, 20:12
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av eija Visa inlägg
I den grekiska världen händer det ju så spännande saker, som har något att göra med ens ÖDE (με την μοίpα σου?)
Ja, ska man börja tro på öde nån gång så kanske det är när man hittar sin kära perstorpsmosak i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av anoula Visa inlägg
Men du kan väl hyra ett hus (det där huset!) under en längre tid?
Har inga drömmar - just nu i alla fall - om en längre vistelse heller. Det längsta jag varit i Grekland nån gång är 9 veckor och det var härligt. Och visst, ett halvår nån gång, det skulle säkert vara suveränt. Men då är det inte bara logi det handlar om - utan nån vettig sysselsättning, inte minst för ekonomins skull.

Nöjer mig alltså med att fantisera så länge
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:35.