|
|||
|
|||
Syros!
Jeg skal til Syros i mai og har funnet en tur med Blue Star fra Pireaeus som passer bra, men ingenting som passer tilbake til P. Da jeg var på Syros i fjor vår, gikk det High Speed-båter ut og inn av havnen "hele dagen", men jeg finner ingen tidtabell for disse båtene. Hva jeg enn søker på, kommer det bare opp Blue Star - de store ferjene, og der er det som sagt ingen som passer. Hvordan finner man frem til katamaraner og desslikes? Noen som vet?
|
|
||||
|
||||
Sv: Syros!
Tidtabellen är inte uppdaterad. Först senare i vår kan du se hur färjorna går.
Eva |
|
||||
|
||||
Ja, det är lugnt!!
Vodafone-färjorna (Highspeed) trafikera rutten Syros- Pireus med flera turer per dag i säsong. Dyrt? Heltvisst, men snabbt!! Se tiden an och invänta månadsskiftet April- Maj då tidtabellerna lägges ut på nätet. Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
||||
|
||||
Ja!!! Du kan mera troligt välja Highspeed förmiddag eller vid 14-tiden. Beräkna 2 tim 30 minuters färd. Transfer Pireus- Flygplatsen tillkommer.
Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
|||
|
|||
Citat:
I början av Maj brukar GTP vara hyfsat uppdaterad. Kolla då så ser du vilka möjligheter du har. Peter |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
||||
|
||||
GTP= Greece Travel Pages
Arne |
|
|||
|
|||
Hej,
Jag vill också rekommendera Rafina. Åkte i somras Rafina-Syros. Det var så mycket smidigare än att ta sig hela vägen till Pireus. Bussen tog en knapp halvtimme från flygplatsen. Inga köer på biljettkontoren, trots att vi åkte i juli. Massor med fiskrestauranger där man kunde smaska i sig kalamares i väntan på båten. Kalypso |
|
|