|
||||
|
||||
Åka tåg till Grekland? Vad tycker ni?
Hej!
Nästa år 2009 har jag den galna idén att åka tåg till Grekland. Har någon annan gjort det? Hur mycket fick ni betala? Vilka länder är bäst att åka igenom? Snabbaste vägen? Fritidsresor har ju börjat med tågcharter till Italien och Kroatien...så kanske man skall pröva.... Tacksam för kommentarer på min (galna?) idé. Sivan |
|
||||
|
||||
Sv: Åka tåg till Grekland? Vad tycker ni?
Javisst går det! Tågluffade på den tiden, det var helt orimligt att flyga dit! Vi åkte genom Danmark - Munchen, Hamburg, genom Verona ,ner till Brindisi i Italien. Över till Korfu, över till Patras, tåg till Piraeus ut till öarna....... Då fanns det ju tågluffarkort, nu med, men priser???
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har hört att SJ har börjat med tågluffarkortet igen...skall undersöka detta med och med genomresa via Italien som du föreslår. Tack för tipset! |
|
|||
|
|||
Jag tänkte åka tåg till Grekland i maj. Sj har börjat med ett tågluffarkort även för de över 26 år. Tror att priset ligger på drygt 2500:- plus tillägg för sovplats.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är ju överkomligt med 2500 kr. Det skulle vara kul att höra hur din resa gick! Vilka länder skall du åka igenom? Skall du stanna någonstans? Sivan |
|
||||
|
||||
Om det finns vettigt pris ar det ingen dum ide' att aka tag. Jag har akt andra vagen, fran Grekland till Sverige, manga ganger. Genom Balkan kan man inte aka nu men det var en stor artikel i en dagstidning om forslag att fa igang den trafiken igen.
|
|
|