Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-24, 16:35
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Färjepris

Nu såg jag på deras hemsida att de säljer biljetter till alla bolag bla Blue star ferries. De svarade nästan direkt när jag mailade så det kan vara värt att konatkta de för frågor.
Svara med citat
Gammal 2008-03-24, 23:47
clarafina clarafina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Har bokat båtbiljetter med de rekommendationerna som getts tidigare i denna tråd(Paleologos) fyllde i domensitic form och skrev i "comments" att jag endast önskade super economic biljetter,,fick biljetterna med rekommenderat brev efter en vecka TOPPEN!!! en resa till amorgos och hem från Paros och det gick på sammanlagt 1067kr vi är fem i familjen mvh ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 15:21
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av ck5023 Visa inlägg
Jeg bestillte super economy. 10 euro pr pers.Kunne ikke gjøre det direkte på blue star ferries.De er ikke lagt ut der enda. men via www.greekferries.gr kunne det gjøres nå. Men booking gebyret er 15 euro, og hjemsendelse i post er 17 euro. men det koster uansett 10 euro å hente de ut i havnen i følge websiden. Slik at det man må ut med er 17 euro for å få de hjem i posten.
mvh
christer
Jag har nu beställt super economybiljetter, Slutsumman blev 72€ för fyra personer, tror att det är 10€ för mycket, men då jag nu fick betala 72€ istället för 120, så orkade jag inte med fler mail.
Men specen ser ut enligt följande:
Biljettpris 10€ p.p. Det blir i vårt fall 40€, sedan tillkommer 15+10+17, de sista summorna är expeditionsavgift och porto för att få dem hemsända, det gick inte att hämta ut dem på plats. Vad de skall ha de extra 10 € för, förstår jag inte och tyvärr fanns inte biljetter till hemresan, annars hade vi sparat nästan 1000 skr.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 15:49
Familjen Gustafsson Familjen Gustafsson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
mener jeg har lest et sted at superøkonomi-bilettene koster 10 E. stykke... men om man bestiller hjemenifra (noe man bør for å få tak på dem..) så kommer et lite gebyr i tilegg. Så kanskje 15 E. tilsammen vil jeg tro? Vanligvis tror jeg de koster 25-30 E
Ia

Hej!

Jag och min familj är också i planeringsstadiet för öluff med start i Athen den 22/6- 2/7. Vi har två barn med oss som är 6 och 11 år. Vet du eller någon annan om barnen betalar samma pris på färjorna som en vuxen? En fråga till är om det är svårt att få tag i billiga biljetter på plats eller är det smartast att beställa innan? Vi vet inte än riktigt var vi ska åka först.

Hälsningar Marie
Svara med citat
Gammal 2008-03-29, 16:04
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Familjen Gustafsson Visa inlägg
om barnen betalar samma pris på färjorna som en vuxen?
På Blue Star Ferri båtarna åker barn upp till 5 år gratis, men de måste ha biljett. från 6-10 år är det ca halva priset.

Citat:
Ursprungligen postat av Familjen Gustafsson Visa inlägg
En fråga till är om det är svårt att få tag i billiga biljetter på plats eller är det smartast att beställa innan? Vi vet inte än riktigt var vi ska åka först.
Hälsningar Marie
Super Economybiljetter tror jag är väldigt svårt att få tag i på plats den tid ni åker.
Lyka till med planeringen, det finns (för) mycket att välja på
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-04-03, 22:49
Hellens avatar

Nu har även jag båtbiljetterna i min hand, beställde i söndags, fyra dagar för att få hit dem. Det känns som om resan kom närmare....
// Helén
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:33.