|
||||
|
||||
Petras Café Rhodos Stad
När vi var på ön 2006 så var vi och fikade och åt gott på ett kafé som hette Petras Café. Det ligger i början av Rhodos stad när du kommer ifrån flygplatsen och ligger i samma hotell som många säsongsjobbare bor i. Bara ett stenkast från hotell Europa.
I vilket fall som helst, caféet drevs av en svenska som hette Petra och hennes grekiske man/kille. Där var så mysigt att sitta på kvällarna. Lugnt, gott kaffe, god mat, möjligheter till att låna spel och man fick gärna dra en spader vid bordet. När vi sedan var på Rhodos 2007 så var vi där väldigt tidigt på säsongen, redan i början av maj (det hade varit kallt och dåligt väder så säsongen var skjuten två veckor). Vi tog oss en heldag i Rhodos stad och hade sett fram emot en fika hos Petra. Men där fanns ingen Petra, det var helt igenbommat! Nu ska vi dit igen och då undrar jag: Någon som vet om Petras Café överhuvudtaget finns kvar eller har hon slagit igen? |
|
||||
|
||||
Sv: Petras Café Rhodos Stad
Ska dit i juni i år, kan kolla då...men du kanske åker före mig??
|
|
||||
|
||||
Vi kommer till ön den 22 juni och kommer väl till stan 23, 24 eller 25 juni.
|
|
||||
|
||||
Vi åker 8-15 juni, ska kolla efter Petra då, om jag är i närheten...
|
|
||||
|
||||
Tack!!!
|
|
|||
|
|||
Jag har ringt ner till min bästa väninna på Rhodos o frågat henne om Petras cafe om det finns kvar. Jag fick till svar att hon stängde efter säsongen 2006 o hade inte öppet ifjor.
Men dom hade pratat om att ev öppna igen men inget var säkert. Så tyvärr så kan du inte besöka Petras cafe i sommar.. |
|
||||
|
||||
Citat:
I fjol var baren dock öppen när jag var där i slutet av juni, men jag besökte den aldrig då den nu liknar vilken bar/cafe som helst. |
|
||||
|
||||
Citat:
Nej vad tråkigt! Undrar om Petra öppnar någon annanstans i år.......för oj vad goda Toast Skagen de hade....... |
|
|