|
|||
|
|||
2 nya ansikten
Nu har jag äntligen träffat 2 nya ansikten på Kreta som jag har haft kontakt här i Forum.
Gunilla Wardakis och Kicki! Tack för en trevlig kväll! Hoppas att få träffa er igen om inte jag ha avskräckt er... Nico |
|
||||
|
||||
Sv: 2 nya ansikten
Citat:
Så synd för er andra att webkameran var ur funktion... Kikh |
|
||||
|
||||
När man varje år reser till Grekland, efter 50 veckors surfande på Kalimera, så förväntar man sig att hela grekland ska vara full av kalimerianer!
Nu visar det sig att det inte alls stämmer. Ytterst få som man talar med känner till kalimera.se. Än mindre har jag aldrig någonsin sett en kalimeratröja i Grekland. Grekerna brukar kommentera min och det verkar som om de aldrig sett någon kalimeratröja tidigare. Hur är det med er andra? Träffar ni på andra kalimerianer på öarna? /Netwolf |
|
||||
|
||||
Inte än men det kan bero på att jag inte vart med på forumet så länge. Kan bli en träff i Rethymno i Augusti med en annan R-fanatiker, känns skoj!Vi får väl göra som mormonerna och åka runt på missionsresa och sprida kalimerabudskapet
( hoppas ingen eventuell mormonkalemerian tog illa upp nu) |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén- som i år kommer att vara i Kykladerna från 24 juni till 12 juli. Edit: Har träffat Kalemerianer, men då har det varit bestämt innan resan, alltså inte sprungit på spontant Senast redigerad av Hellen den 2008-05-04 klockan 23:12. |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Nej inte om jag inte stämt träff med dem. Fast nog tycker jag att man träffar en och annan som hört om Kalimera och även läst om den ö/de öar de ska till.
Någon kalimeratröja har jag aldrig sett, och inte har jag visat mig i någon heller |
|
||||
|
||||
Jag har sett någon enstaka kalimeratröja (Kreta o Santorini), men ej brytt mig att forska vidare i det!
På flygplatser däremot har jag sett kalimeratröjor flera gånger! |
|
||||
|
||||
Vi hade det såå trevligt! Kickie hade jag träffat lite tidigare, men visst är det väl underbart att träffa nya människor och speciellt sådana som delar ens stora intresse! Tiden bara flög iväg! Jag träffade förresten redan på Arlanda ett par som skulle till Kalives en månad, mannen förstod efter bara några minuter vem jag var! Jag brukar fråga om folk är Kalimeror, är dom det förstår dom, är dom inte så berättar jag gärna.Gunilla
|
|
||||
|
||||
Kalimeratröjan har jag bara burit vid fotografering och som nattlinne men linnet har jag faktiskt använt några gånger och jag har även köpt linnen och gett bort i present. Linnet är väldigt fint med en underbar passform för oss tjejer. Kalimeror har jag träffat både inplanerat redan hemifrån samt spontant ex vid vandring på Amorgos. Fast de har inte burit tröjan då.
Eva |
|
||||
|
||||
Hur kände du igen dem då
// Helén |
|
||||
|
||||
Vi kom fram till först senare att vi båda läste på kalimera.
Eva |
|
|||
|
|||
Hej!
Så länge som kalimeratröjor har funnits. så har jag burit den dagligen i Rethymnon, men aldrig träffat på någon annan tröjbärare.Nu i maj juni så ska det ske. Hälsn. aake |
|
||||
|
||||
Läste på Chalmers, har man ju hört talas om, men detta universitet...
Dagligen? Måste va rätt utsliten vid det här laget... |
|
||||
|
||||
Då är det väl dig som jag sett då?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Endast en gång spontant i Chania (efter en stunds småprat, ej tack vare avslöjande tröjor ), men rätt så många gånger planerat. Det roligaste har varit alla Kalimera-träffar både i Sverige och i Grekland, eftersom vi har blivit goda vänner med många vi har träffat då
Ivi |
|
|||
|
|||
Citat:
Oooops.. Fast då räknade jag ju inte alla "svenskar" och "skandinaver" man får sig en titt på i Parga förstås när vi ibland tar ett bad där.....glömde ju......fast fortfarande inga "kalimera tröjor" där heller...än så länge. Kanske blir ändring på det nu efter "Netwolf's" uppmaning....hmmm?!?! Senast redigerad av Rinaki den 2008-05-05 klockan 19:56. Anledning: Tankspridd |
|
||||
|
||||
Jag har sett "kalimeratröjor" på varje tripp till Kreta tror jag. Jag har dock inte givit mig till känna någongång Det har aldrig hänt att jag haft mitt linne på mig när jag sett andra.Till och med på hotellet i Turkiet bodde en "kalimerian"
De som jag ändå har träffat har varit planerade möten. Malin |
|
||||
|
||||
Ser ni någon Kelimeran, eller någon som ni tror är kalemiran så kan ni knyta högerhanden hårt och dunka den på vänstra bröstet över hjärtat som en hälsning! Är detta då en kalimeran så kommer denne då att besvara hälsningen på samma sätt!?
|
|
|