|
|||
|
|||
Var finns en trevlig liten by??
Vi kommer att vara på Kreta 4-14 Augusti i huset i Maleme och funderar på att åka till något ställe och stanna 1 natt.
Detta ställa skall ligga vi d havet, ha några trevliga tavernor och något trevligt hotell (helst med A/C). Har funderat på Paleochora, men är öppen för andra förslag. Tipsa gärna med namn på byn, Tavernor och Hotell, helst med någon bild. /Nico |
|
||||
|
||||
Sv: Var finns en trevlig liten by??
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hur lång tid kan det ta att köra dit från Maleme (Chania)?
/Nico |
|
||||
|
||||
Jag har det antecknat i min andra dator, ska se om jag kan hitta uppgiften. Tror att det är drygt 60 km från Chania, inte så långt, men den sista vägsträckan är grymt serpentinig. Med buss tror jag det tar 2 timmar, kortare tid med bil.
|
|
|||
|
|||
Joppan här!
Behöver jag säga vilken by som gäller G-poli |
|
||||
|
||||
Har du ändå tagit dig till Chora Sfakion kan du lika gärna ta båten till Loutro. Det speciella med denna lilla pärla är just då att den bara går att nå med båt, så det finns inga bilar där. LIgger otroligt vackert i en vik, men bergen som inramning och hus som trängs ner mot vattnet.
|
|
|||
|
|||
Jag kom hem från agios nikolaos på östra kreta för 1 vecka sedan. Och jag kan varmt rekomendera att du åker dit. Inne i centrum ligger en insjö med många trevliga tavernor runt omkring. Många trevliga stränder runt om i staden och shopping runt hörnet!
|
|
|