|
|||
|
|||
Genuina grekland?
Hej, har varit ganska mycket i grekland. Sen vi fick barn tycker jag att vi hamnat på ställen som är väldigt turistiga... Visst måste det väl finnas någon ö med flygplats, fin sandstrand, mysiga gränder och en hamnpromenad???
Skicka in era förslag, jag längtar redan till nästa hösts resa Anna |
|
||||
|
||||
Sv: Genuina grekland?
Parga har allt detta.
Dock är det en hel del turister, men jag tycker ändå att den gamla charmen finns kvar i staden ! |
|
||||
|
||||
Din kravspecifikation finner jag passa precis perfekt på Syros. Flygplats
finnes med flera dagliga förbindelser till Athen. I hamnstaden Ermaupoli hittar du dina mysiga gränder och vackra strandpromenader. I någon av öns alla trivsamma byar , som exempelvis Kini, finner du ditt genuina Grekland utan turistisk övervikt. Syros är en levande ö, året runt. Lite bilder från Ermaupoli och Kini http://www.sendpix.com/albums/08080600/w0yw1m4mf6/ Arne |
|
|||
|
|||
Tack för svaren! I parga har jag varit och det är en favorit. Direktflyg är nästan ett måste med tre barn, iallafall för mig men fortsätt skicka in era förslag!
Anna |
|
||||
|
||||
Lesbos har direktflyg och verkar befriad från massturismens värsta avarter. Finns många byar att välja mellan och efter årets resa ska jag försöka mig på en beskrivning av de orter vi kommer att besöka.
Eva |
|
||||
|
||||
Paleochora på Kreta och Petra på Lesbos är mina förslag.
Edit: Agios Isidoros på Lesbos är också en passande ort. Det finns ingen hamnpromenad i Agios Isidoros, men väl i supercharmiga Plomari 3 km från Agios Isidoros. Senast redigerad av Kalimera den 2008-08-08 klockan 15:01. Anledning: Glömde en ort |
|
|||
|
|||
Jag tycker också Paleochora!
|
|
|