|
||||
|
||||
Sifnos-Paros
Har sökt på nätet angående båtförbindelser Sifnos-Paros, men hittar inget !
Är det ingen trafik mellan dessa öar ? Hur är förbindelserna mellan Serifos-Paros samt Milos-Paros ? |
|
|||
|
|||
Sv: Sifnos-Paros
Tyvärr är det väldigt dåligt med förbindelser mellan Sifnos och de centrala Kykladerna. I juni gick det två båtar i veckan, tisdag och onsdag kväll.
Vet inte när du tänkt åka, men vad jag kan se är det tisdag och söndag som gäller för augusti. Dessa båtar går också via Milos och Serifos, men sen verkar det dessutom finnas en till båt från Milos tilll Paros på lördagar. |
|
||||
|
||||
Citat:
Titta även på atlernativet Sifnos-Syros-Paros, Syros är "huvudön" i Kykladerna // Helén |
|
||||
|
||||
Hej!
Vi har precis kommit hem från bl.a. Sifnos. Det går båtar till Paros tisdagar och söndagar. Vi åkte från Sifnos till Paros söndagen den 3/8 kl. 17.45, det tog 3½ timme till Paros. Det blåste kraftigt och båten var ca 2 timmar försenad. Hälsningar Håkan |
|
|||
|
|||
vilken typ av båt går mellan Sifnos och Paros? Stor färja eller liten båt?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi hadde tenkt oss fra Paros til Milos i høst, men etter en reise Sifnos - ( Paros) - Syros for 2 år siden med nevnte båt frister det ikke å reise med den igjen. V i kommer til å reise Paros (Piso Livadi) - Folegandros, og videre derfra til Milos noen dager senere. Kari |
|
||||
|
||||
Citat:
Det fanns även ett vafe, med helt ok utbud. Enda grejen var att den var över 2 timmar sen till Sifnos, men efter samtal med hamnpolisen fick jag klarhet. Hade nämligen hört att detta var att betrakta som en "spökbåt", men så var inte fallet. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Åkte med Panagia Hozoviotissa två gånger i somras. Först Sifnos-Paros och sedan Naxos-Sikinos. Själva färjan var rätt trevlig tycker jag men förseningar verkar vara mer regel än undantag och deras tidtabeller verkar totalt orealistiska. På första sträckan blev vi två timmar försenade och på den andra tre timmar! Ska tilläggas att det var lugnt väder vid båda tillfällena.
Ska man åka med den färjan måste man ha gott om tid och mycket stora marginaler. |
|
|