![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, nu är det dags att ånyo proklamera höstens Kalimerafest i Umeå. "The Kalimera Artic Circle Meeting".
Festen går av stapeln lördagen den 29 Oktober i villasamfällighetens partylokal å Mårdvägen , Umeå. Den digitala projektorn är nu i full action!!! Har fungerat perfekt sedan den från service återkom!!! Dryga 2600 digitala bilder vänta på visning!!! Lägg därtill våra höstbilder vilka ännu ej tagna äro!!! Kvällens gäst; Ej klart ännu, men flera alternativ finnes. Vi återkomma framöver med information!!! Arne och Hustru Birgitta "Mens sana in corpore sano" (Svärmor) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, men det var ju därför Svärmor fanns med på ett hörn. Riktigt pigg nu.
Bjuder vi in henne som kvällens gäst, då kommer hon att prata sönder de allra flesta bilderna. Det fåtal som bliva kvar hinna vi gott med. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
.....släpp in lite helium....så blir hon stum..
![]() Mikke |
|
|||
|
|||
![]()
Denna berömda PETHERA´-svärmor-existerar hon?
|
|
|||
|
|||
![]()
Åh,va kul det lät! Jag blev överlycklig när jag hittade Kalimera och insåg att det finns massor som är som mej....
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag och min sambo var på den senaste, vår första, och vi trivdes hur bra som helst. Härlig stämning! Nu har vi tyvärr flyttat 100 mil söderut så vi kommer bara närvara på årets fest i tanken... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Självklart hälsar vi nya deltagare mer än varmt välkomna till vår kulinariska soaré i Umeå. Det är alltid lika spännande med nya grekvänner.
Det bärande i detta arrangemang är ju att komma samman, njuta av god mat, dela med sig av erfarenheter från Grekland samt att knyta nya kontakter. Bildvisningen har varit väldigt uppskattad, och numera med vår nya digitala projektor kunna vem som så önskar medtaga en egen cd där de egna bilderna finnes. Arne och Hustru Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
>Jag och min sambo var på den senaste, vår första, och vi trivdes hur bra som helst. Härlig stämning!
Nu har vi tyvärr flyttat 100 mil söderut så vi kommer bara närvara på årets fest i tanken... < Kan det möjligen vara hit till våra trakter runt Mälaren ? Finns det intresse för en Kalimeraträff här under hösten, så ställer vi mer än gärna upp. Hälsningar : Inga-Karin o Ronny |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Boka alltså flygbiljetter nu och ta er upp till vår lilla träff, om jag inte minns fel så lovade ni ju faktiskt att komma med på nästa träff också. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ruby |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Mvh Janérik (som försökte skämta till det lite om det inte märktes) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag ville mest förtydliga att det är ganska långt mellan Kalmar och Stockholm också - i alla fall för oss som bor i Stockholm. ![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Janérik]Det gick ju att ta sej från Umeå till Kalmar så nog måste det väl gå att ta sej från Kalmar till Umeå också
![]() QUOTE] Det har du rätt i Janérik, ska höra med pappsen om han har lust att hyra flyttbilen igen och köra upp oss till partajjet. Nä skämt åsido.. hade jag pengarna skulle jag komma med en gång, men det brister rejält på den fronten. Kanske ska höra med CSN om de vill sponsra en resa i studiesyfte, kan ju skriva någon form av resereportage och lämna in ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Janet]
Citat:
![]() Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi är med ![]() Mvh Janérik o Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Jag räknar även med att finnas på gästlistan om inte något väldigt oväntat inträffar. Mina vuxna barn lär väl säkert hänga på också samt vännerna K och J. Ska berätta om festen för jag tror inte att dom läser Kalimera särskilt flitigt.
Eva |
![]() |
|
|