Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-02, 22:13
lemoni lemoni är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Blue star Dionysos - Ixia

Hej!
Finns här någon som bott på Dionysos i Ixia? Åker förmodligen dit i maj nästa år
Nyfiken på om det är ett bra ställe, om läget och om det finns några små butiker o tavernor i närheten?
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 23:26
met met är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Blue star Dionysos - Ixia

Vi bodde där för några år sedan, hotellet och poolen är toppen. Stranden i Ixia är stenig och inte så väldigt fin men havet är härligt. Vi åkte över till östsidan för att bada vid lite fina sandstränder.
Det finns lite matställen nere vid havet längs med huvudgatan och där finns några få butiker, det är en bit att gå in till Ixias centrum. Taxi in till Rhodosstad går ganska fort och då har man all den shoppingen som finns där. Det är en del hotell runtomkring men det ligger i utkanten av Ixia och det är en bit till det mesta men hotellet är super.
Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 20:59

Citat:
Ursprungligen postat av met Visa inlägg
Vi bodde där för några år sedan, hotellet och poolen är toppen. Stranden i Ixia är stenig och inte så väldigt fin men havet är härligt. Vi åkte över till östsidan för att bada vid lite fina sandstränder.
Det finns lite matställen nere vid havet längs med huvudgatan och där finns några få butiker, det är en bit att gå in till Ixias centrum. Taxi in till Rhodosstad går ganska fort och då har man all den shoppingen som finns där. Det är en del hotell runtomkring men det ligger i utkanten av Ixia och det är en bit till det mesta men hotellet är super.
Det låter ju ändå rätt bra då. Vi åker med barn så hotellet och poolen är viktig. Synd bara att det inte verkar finnas så många tavernor när man ska äta på kvällen eller supermarkets hatt handla på... Men med lite framförhållning funkar ju det oxå!
Har hört att det är blåsiga sidan, hur mycket blåser det igentligen?
Längtar så man blir tokig nu, är ju greklandsfantast
Vill gärna ha fler åsikter ang. hotellet/läget om någon fler varit där
Svara med citat
Gammal 2008-09-05, 13:56
Antouans avatar
Antouan Antouan är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Hej!
Vi bodde på hotellet för fyra år sedan i det största familjerum vi någonsin sett. Poolområdet är kalas för små barn, men mina tonåringar tyckte poolerna var lite för grunda. Det är ganska nära till stranden och visst den är stening och blåsig, men badskor hjälper mot stenarna och de är billiga. Personligen så älskar jag blåsten på stranden, då den gör att det aldrig blir obehagligt varmt.
Det finns ett flertal restauranger/tavernor och supermarkets längs efter den stora vägen så med små kvällspromenader kan Ni lätt variera Er och prova nya ställen. Sedan har Ni ju nära till både Rhodos stad och Ialysos, bra alternativ för kvällsutflykt med buss eller taxi, här finns större utbud på både matställen och shopping.

Om jag inte missminner mig finns det fler trådar om detta hotell, använd sökfunktionen så finner du säkert mer information.
Svara med citat
Gammal 2008-09-09, 23:02

Tack för hjälpen!!
Ska försöka söka liten mer efter info

Citat:
Ursprungligen postat av Antouan Visa inlägg
Hej!
Vi bodde på hotellet för fyra år sedan i det största familjerum vi någonsin sett. Poolområdet är kalas för små barn, men mina tonåringar tyckte poolerna var lite för grunda. Det är ganska nära till stranden och visst den är stening och blåsig, men badskor hjälper mot stenarna och de är billiga. Personligen så älskar jag blåsten på stranden, då den gör att det aldrig blir obehagligt varmt.
Det finns ett flertal restauranger/tavernor och supermarkets längs efter den stora vägen så med små kvällspromenader kan Ni lätt variera Er och prova nya ställen. Sedan har Ni ju nära till både Rhodos stad och Ialysos, bra alternativ för kvällsutflykt med buss eller taxi, här finns större utbud på både matställen och shopping.

Om jag inte missminner mig finns det fler trådar om detta hotell, använd sökfunktionen så finner du säkert mer information.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:43.