|
Visa resultat för omröstning: Vem har Greklands bästa kvinnliga röst? | |||
Alkistis Protopsalti | 14 | 11.57% | |
Anna Vissi | 34 | 28.10% | |
Despina Vandi | 9 | 7.44% | |
Eleftheria Arvanitaki | 5 | 4.13% | |
Glykeria | 8 | 6.61% | |
Haris Alexiou | 45 | 37.19% | |
Natasa Theodoridou | 6 | 4.96% | |
Antal röster: 121. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Greklands bästa kvinnliga röst
Så var det då dags att utse Greklands bästa kvinnliga sångare. Det artister ingår i omröstningen fick tre nomineringar eller fler. Vem vinner?
|
|
||||
|
||||
Sv: Greklands bästa kvinnliga röst
Haris Alexiou: Hon är toppen, hon är utmärkt, hon är en drottning!
dimitris Aten p.s. Har ni lyssnat på "to minoraki" ? Det är Alexious bästa låt tror jag. |
|
||||
|
||||
Anna Vissi :-) Var på en konsert med henne i Athen for noen år siden, og det var fantastisk. FOR ei dame!!!
|
|
|||
|
|||
Anna Vissi hon har gjort jättebra låtar som min pappa brukade spela i sitt cafénio
|
|
|||
|
|||
Jag säger bara så här alla Grekiska artister är hur bra som helst...
Något som är plus med Grekisk music är texterna... Texterna innehåller så mkt kännslor o saker som sker i nuet... opA OPA ELIINIKOOOO MUSIKKIIIII =) |
|
|||
|
|||
Anna Vissis röst är härlig. Och Evridikis Despina Vandi är också Ok.
|
|
||||
|
||||
Nästa vecka ger Haris Alexiou konsert i Chania, då ska jag gå om jag får tag i biljetter.
Gunilla |
|
||||
|
||||
Ååh, lyckliga du! Hoppas du får biljetter.
Undrar om det är den samma konsert som Janne och Camilla såg på Santorini i augusti, med musik av Manos Loïzos. Alexiou gav ut en ny CD med musik av just Manos Loïzos häromdagen, det är säkert från konserten. Jag har beställt skivan, den kom från Musical på tre dagar, fin service! (Men jag var inte hemma, så den ligger fortfarande på posten). Du får säkert biljetter till konserten. Hoppas den är bra! |
|
||||
|
||||
Dubbel-cd:n hämtades på posten igår.
Med cd:n följde en DVD inspelad på Herodes Attikus i juni i år. Ni som köper cd:n var uppmärksamma på att ni får köpt ett exemplar med DVD:n också - DEN ÄR HELT UNDERBAR! Skön musik av Manos Loïzos med Alexious vackra röst. Några sånger lite dystra, andra sagolikt vackra. Sånger man hör på många av Alexious andra skivor, men kanske många uppfattar dessa sånger som lite stilla, seriösa, vemodiga. Själv gillar jag Loïzos musik! Duktiga musiker är det också så klart! Och några få andra artister, bl a Nikos Portokaloglou. För denna TOPP underhållning betalade jag 23,75 euro plus 6,50 i porto. Leveransen tog endast tre dagar... och nu kan jag sitta och njuta konsert efter konsert, kväll efter kväll. Är det inte härligt, så säg! Wardakis: Hoppas du får tag på biljetter så att du kan få en helkväll med Alexiou i Chania. Om du gillar Manos Loïzos musik förstås. Men förvänta aningen 'seriösare' musik än hennes album Whispers, Girizontas ton Kosmo, Os tin akri tou ouranou sou osv. Senast redigerad av Marianne den 2007-10-30 klockan 11:50. |
|
|||
|
|||
Utan tvekan Haris Alexiou. Lyssna på "Magissa" så hör ni!
|
|
|||
|
|||
Elefteria Arvanitaki är fantastisk person och har underbar röst och så fina låtar
Vi är så lygliga om hennes konsert i Helsingfors 27.9.2008 |
|
||||
|
||||
xaris alexiou så klart. Hon sjunger min sång ..
"To tango tis Nefelis" underbar sång Melodin är dock lånad från en Irländsk traditionell sång tror jag Senast redigerad av Nefeli den 2008-10-04 klockan 21:49. |
|
||||
|
||||
Himla bra sång min favorit från Haris sånger:
”Esi me ksrereis pio poli” ” Det är du som du vet mig mest” översättningen kanske är inte så bra... Säkert man kan söka & höra på youtube Text & music är från Xaris Alexiou själv Enjoy.. Det är du som du vet mig mest av alla i mitt liv Mina magiska resor det var du som gjorde de. När natten skickade mig i ökens tillhål För dig var det så enkelt att söka och hitta mig Jag säger att det är du som du känner mig mest av alla i mitt liv För dig är det så enkelt att söka och hitta mig Och idag på aftonen, i den deserterade staden som du hittade mig igen Ta mig nära dig Göm mig i din rock, gör mig din kropp Till din hjärnas kant, till din himlens kant Vira in mig i din halsduk, som ett barn som din ängel Att bli vilsen i din lukt att passa in i ditt namn. Staden spelar tuff till sina vuxna barn Och om din andra halva saknas, du förbli också en halva Men när jag går med dig i stadens deserterade väggar Du blir en ö i min ensamhets ocean Staden spelar tuff till sina vuxna barn Och om din andra halva saknas, du förbli också en halva Senast redigerad av Nefeli den 2008-10-04 klockan 22:38. |
|
|