|
|||
|
|||
hästuthyrning i platanias och skateramper
Här kommer ännu en fråga från mig., och jag vet att den är lite knepig...ska åka till Platanias nästa sommar, har förvisso varit där 3 gr. men det var när barnen var små, och intressen ändras.. det är inte hink och spade på stranden som gäller längre ,så nu ska vi dit med 2 st. tonåringar: 13 o 16 år....Och som förälder vet man: är barnen glada , så är vi glada...(iallafall på semestern så vill man att saker ska gå så smidigt som möjligt...)
Så jag undrar: Finns det någon som hyr ut ridhästar i närheten av Platanias?? Och en lite udda fråga: finns det några bra "skate spots" eller ännu hellre :någon skatepark på Kreta?? är helt införstådd att Kreta inte är huvudresmålet för skejtare... men om ngn. har råkat se en skate ramp någonstans så hör av er!! -Ja , jag vet att man får satsa på annat , och gilla läget när man inte är hemma....men ni som har tonårsbarn kanske förstår....... tack på förhand / Daga |
|
||||
|
||||
Sv: hästuthyrning i platanias och skateramper
Det finns ingen hästuthyrning eller ridmöjligheter alls i Platanias...tror det finns i Georgiopolis...
Skateramper har jag aldrig sett i Platanias... faktiskt aldrig någon som ens åkt skatebord alls Malin |
|
||||
|
||||
Platanias, vet ej!
Men... från Platanias går ett "turisttåg" till byn Derés. Om det kör samma väg som jag brukar välja så passerar man ett ställe där det finns hästar att hyra. Dessvärre har jag vare sig namn eller telefonnummer men hör med dem som kör det där lilla tåget, de vet nog. Stället ligger en bit in från landsvägen, rakt ut i naturen. Lycka till! lars Kriti stin kardia mou |
|
|||
|
|||
tack för tipset!!/Daga
|
|
||||
|
||||
Det är inte så långt till Zefiros öster om Chania.
De har flera olika turer som ni kan följa med på. Telefon: +30 (0)2821 039 366 Eller skriv till: Mr. Petroulakis, Zefiros, Tersanas, Chania, Akrotiri, Crete, Greece. Kolla hemsida. lars Kriti stin kardia mou |
|
|