Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-14, 20:40
Shinagawa Shinagawa är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Restaurangerfarenheter

Vi är nu hemma igen efter två veckor i Kato Stalos och har testat en del restauranger både i KatoStalos/Agia Marina området och i Chania. Vill bara helt kort förmedla våra personliga erfarenheter.
Taverna Romantza i Agia Marina (nära Lydias Corner) var mycket familjärt och mysigt. Personalen (bröderna) verkade känna alla sina gäster och vi som var där för första gången blev mottagna på samma sätt.
Marias Restaurang i Kato Stalos var den som i vårt närområde var mest välbesökt och hade full fart hela kvällarna. Maten var bra.
Oasis och Piramis tvärs över gatan hade god grekisk traditionell mat.

I Chania visste vi att det fanns några pärlor och den italienska Kariatis motsvarade till fullo våra förväntningar. Ela var som vanligt ett säkert kort. Längst bort till höger om hamnen finns Vassilis en enkel restaurang med god mat. En ny pärla upptäckte vi i Tamam = trevlig personal, god mat och fantastisk stämning.
Negativt i Chanlia var den intill Kariatis belägna Faka där man inte verkade vilja ha några nya gäster eftersom det tog oändlig tid innan vi fick beställa, egentligen först efter det att vi rest oss för att gå därifrån. Och Enplo klarade vi oss ifrån med en flyktig handskakning, tack vare varningarna i detta forum.
Shinagawa
Svara med citat
Gammal 2008-10-15, 14:53
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Restaurangerfarenheter

Citat:
Ursprungligen postat av Shinagawa Visa inlägg
Negativt i Chanlia var den intill Kariatis belägna Faka där man inte verkade vilja ha några nya gäster eftersom det tog oändlig tid innan vi fick beställa, egentligen först efter det att vi rest oss för att gå därifrån. Shinagawa
Kan bara hålla med. Tidigare var Faka en bra taverna med bra service och god mat men nu är den absolut kass och ej värd ett besök och då är det bättre att välja Kariatis i samma kvarter eller Vassilis en bit längre bort.
Vassilis ser inte mycket ut för världen men har bra mat tack vare den snabbe kocken Panagiotis.
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
Gammal 2008-10-15, 19:54
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Jag tipsar gärna om Taverna Horiatiki Gonia i Agia Marina. Även Mitsos i Agia Marina. Inne i Chania, tipsar jag gärna om Ela. Godaste Tzatzikin jag nånsin ätit! Alla ställen jag tipsar om är prisvärda och billiga. Men Horiatiki Gonia slår nog priset att bli mest proppmätt för liten peng!
Svara med citat
Gammal 2008-10-16, 10:54
Tommy. Tommy. är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Jag tipsar gärna om Taverna Horiatiki Gonia i Agia Marina. Även Mitsos i Agia Marina. Inne i Chania, tipsar jag gärna om Ela. Godaste Tzatzikin jag nånsin ätit! Alla ställen jag tipsar om är prisvärda och billiga. Men Horiatiki Gonia slår nog priset att bli mest proppmätt för liten peng!

Jag och min familj kom hem från Agia Marina förra veckan. Vi bodde nära en restaurang som heter Nymfi. Det var jättebra, alltid fullt där, mycket barn då det fanns en lekplats för barnen. Personalen och maten helt okej, dock inte sådär jättebilligt.
Svara med citat
Gammal 2008-10-16, 11:28
LN LN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

Vi var oxå på Nymfi förra veckan, tror det var på torsdagkvällen. Deras mat är toppen. Återkommer alltid dit när vi är i området. Ann-Sofi var hemma med nya barnet så henne träffade vi inte men fick en pratstund med hennes man. Alltid lika trevliga. Garanterat äter vi där igen om vi åker till Chaniakusten igen. Detta var 8e gången vi var därSkrev ni i gästboken då?
LN
Svara med citat
Gammal 2008-10-16, 11:53
emy emy är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Snälla ni som nu varit i Agia marina eller kring Chania.vad heter era hotel?Och var dom bra?
/emy
Svara med citat
Gammal 2008-10-16, 11:59

Gästboken missade vi trots att vi åt där fyra kvällar. Ett annat ställe vi var på var pizzerian som låg lite längre ner på vägen. Ett ställe där det tog evigheter att få maten. Men vi kunde inte bli arga då det var en ung bulgarisk pojke som tog emot beställningarna, bakade pizzorna, serverade och sist även tog betalt. Den stackars pojken sprang hela tiden. När vi efter lååång tid fick pizzorna sa han: Your pizzas AT LAST! Inte kunde man bli arg på honom? Förövrigt så var pizzorna riktigt goda.
Svara med citat
Gammal 2008-10-16, 12:00

Citat:
Ursprungligen postat av emy Visa inlägg
Snälla ni som nu varit i Agia marina eller kring Chania.vad heter era hotel?Och var dom bra?
/emy
Vi bodde på Lolida Village. Det var helt okej. Killarna som arbetade i baren var riktigt trevliga och kunniga.
Svara med citat
Gammal 2008-10-16, 16:40
Acinom Acinom är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Kan tipsa om lite bra hotell, enligt mig ialla fall.
Iolida village, ligger en bit ovanför Nymphie, Iolida Beach, Thalassa Beach resort. I Platanias bara en kort promenad bort ligger Fritidsresors Caldera Bay och Apollos Blue Dome. Det är bara ett litet axplock av hotell som vi bott på och gillat. Lycka till!
Citat:
Ursprungligen postat av emy Visa inlägg
/emy
Svara med citat
Gammal 2008-10-16, 18:38
91kgs avatar
91kg 91kg är inte uppkopplad

Ni är ju makalösa

Själv har jag fullt upp att lägga in en massa annat att minnas än just restauranger när jag väl reser iväg

Den absolut bästa maten jag ätit var i Therisso och inte ens där minns jag namnet på stället,men en massa andra fina minnen och intryck sitter som klistrade på näthinnan

Själv så brukar vi prova nya ställen hela tiden och prova på så mycket som möjligt och inte gå på samma ställe flera ggr - kanske efter ca 20års resande.

Är det fler än jag som gör likt

Mvh! Ole
Svara med citat
Gammal 2008-10-17, 10:26
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad

Uppe i Therisso finns numera många tavernor men den bästa i min smak och med den riktiga atmosfären är en av de två gamla nämligen Andartes.
Besök den en söndag under senhöst/vinter och man får en upplevelse som man sent glömmer.
Nikos med sitt gemyt ser till att alla har det bra och trivs med tillvaron. Varför finns inte något liknande i Sverige?
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
Gammal 2008-10-17, 12:36
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Bodde på Manos. Ett familjehotell, lägenhetshotell. Ligger ned mot stranden, när man ser ett stort grönt hus det står OPEN på taket. Ca 25 m till stranden! Obs, hotellet har ingen skylt..
Svara med citat
Gammal 2008-10-17, 20:32
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

När vi bott i Agia Marina har vi bott på Atrion, Blue sky, Stefan village och Kambos village alla har varit bra.
Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 12:50

Ok tack för alla tips.Verkar lite svårt att hitta nåt som går att boka 5dagar!!!
/katarina
Svara med citat
Gammal 2008-10-20, 22:03
Joppan Joppan är inte uppkopplad

Hoppsan hoppsan!

Är fröken på väg nu eller?! Just nu viner vinden utanför fönstret och det regnar så inte skulle det göra ont att åka till värmen.
Hör av dig

/Joppan
Svara med citat
Gammal 2008-10-20, 22:39
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Oassis=Takis & Katherina = Ok, Pyramis = Dimi = Ok, vänner till mig sedan många år. Kort tidsboende, kolla PB, Mr A kan vara human med sina priser.

Uffe
Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 08:28

PB Mr A?är det en hemsida eller?Ska försöka googla det.tack så mycket...
/emy
Svara med citat
Gammal 2008-10-21, 18:46
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Citat:
Ursprungligen postat av 91kg Visa inlägg
Själv har jag fullt upp att lägga in en massa annat att minnas än just restauranger när jag väl reser ivägMvh! Ole
Jag är likadan, så några tavernatips har jag tyvärr nästan aldrig att delge.
När jag är i Grekland så har jag så mycket synintryck att ta in och olika platser jag vill besöka. Mvh Ann
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:32.