|
||||
|
||||
åker ner to nästa vecka till Aten Tips????
japp på sö redan åker sambon ner och jobbar och jag åker ner till honom på to..stannar till sö.
När jag är nere denna gång tänkte jag känna efter om det är något för oss, att flytta ner alltså.... Ev hinner jag med att ta mig till ambasaden och iallfall stå utanför och kika in jag bor ju mitt i Aten så jag ska leta reda på det jag söker efter på nätet och tips jag får av er!!!! Hoppas att vädert håller i sig och att man kommer bort från svensk höst några dagar Några tips på vad ni tycker jag ska göra..han jobbar ju på dagarna så detta blir min första gång helt ensam på dagarna där nere |
|
||||
|
||||
Sv: åker ner to nästa vecka till Aten Tips????
Är det ingen som har några trevliga tips..något jag kan gå och titta på, något mysigt fik där jag kan ta med mig min bok jag skriver i, vad som
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Befinner du dig i närheten av Omonia vid lunchtid, så gå in på Athinaikon på Themistokleous 2 och beställ några av deras jättegoda smårätter! Men dina dagar kommer att gå allt för fort... bara strosa och njut atmosfären, en promenad i Nationalparken kanske.... eller berätta vilket område du tänker att du vill gå i. |
|
|||
|
|||
Hej, jag är i Athen för att läsa grekiska och känner inte så många här så om du har lust är jag pigg på att ta en fika i centrum eller gå på upptäcktsfärd. Har hitills lärt mig hur man tar sig fram med metron och bussar Min mejladress är lizzie72@gmail.com
Tjingeling Elisabeth |
|
||||
|
||||
jag skriver ner allt som ni skriver
Jag kan ju säga så här eftersom att jag är en "odliat" så älskar jag ju blomor och träd och växter så finns fortfarande sånt som blommar där nere, eller någon vacker park så tar jag mig gärna dit vill att det ska vara nästa torsdag redan..trots att jag ska flyga själv och mellan land mm |
|
||||
|
||||
Citat:
hm något blir fel..jag får inte upp länken!! Är det bara här det inte går |
|
||||
|
||||
Länken funkar för mig... nåja promenera ner i Parken ta dig ner förbi Syntagma och in vänster i Parken där kan du strosa runt, förbi Zappion för att ta dig ner mot gamla stadion Panathinaic Stadium, där ligger även Svenska Ambassaden mitt emot. DU är ju där över helgen så ett besök på Laiki som e marknad är ett måste, var bor du?
Camilla |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Camilla som just bokat flyg ner den 1 Nov |
|
||||
|
||||
Citat:
stänger ambassaden halv 2 varje dag???? |
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
|
||||
|
||||
aha tack så mycket ska se till att hinna kika in där
|
|
|