Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-23, 21:31
finemang finemang är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Genuin by?

Vi planerar att återvända till Kreta sommaren -09. I juni -07 åkte vi till Kato Stalos en vecka och trivdes jättebra. Nu tänker vi åka två veckor och Stalos känns lite smått och "ogenuint", alltså inte så mycket att vila ögonen på, förutom den härliga stranden (god mat hittade vi dock lätt!). Vi letar efter en mera genuin by med fin sandstrand, lugn och ro, gärna ett bageri (!) för frukostbrödet och hyfsade kommunikationer för lite utflykter. Tankarna kretsar kring västra Kreta, men det är inte nödvändigt. Kan någon tipsa om något?
Lars
Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 21:43
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Genuin by?

Kan ju inte låta bli, nu när jag fått en ny favoritby på listan... Rekommenderar Kalives, Kalives eller Kalives

Läs gärna längre ner under Kreta-forum. Där är vi några stycken som berättar om Kalives i lite olika trådar. Annars får du gärna ställa frågor. Kan berätta att de iallafall har två bagerier, vad jag vet
Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 15:23
nice nice är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Citat:
Ursprungligen postat av finemang Visa inlägg
Vi planerar att återvända till Kreta sommaren -09. I juni -07 åkte vi till Kato Stalos en vecka och trivdes jättebra. Nu tänker vi åka två veckor och Stalos känns lite smått och "ogenuint", alltså inte så mycket att vila ögonen på, förutom den härliga stranden (god mat hittade vi dock lätt!). Vi letar efter en mera genuin by med fin sandstrand, lugn och ro, gärna ett bageri (!) för frukostbrödet och hyfsade kommunikationer för lite utflykter. Tankarna kretsar kring västra Kreta, men det är inte nödvändigt. Kan någon tipsa om något?
Lars
Hej på dig! en by som jag tyckte var väldigt mysig var Georgioupolis då vi körde runt i somras,vi stannade i den flera timmar och såg oss omkring.Den kändes genuin,lugn och mycket vacker!Jättefin och långgrund strand!Skulle själv kunnat tänka mig att bo där trots att det blivit platanias flera gånger! Ha det bra.
Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 15:34
nice nice är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Citat:
Lars
Hej igen!Jag glömde berätta att georgioupolis har Kretas äldsta bageri,enligt Apollo.Sen i närheten fanns Kretensarnas stolthet:kournalake,Kretas största insjö och den var också väldigt vacker!Ha det bra.
Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 15:43
aake aake är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag kan också rekommendera Giorgopolis.Lungt och fint med bra bad och allt som behövs i mat och dryckesväg.Om ni ska besöka kretas enda insjö,så fortsätt förbi den och ni ska finna utmärkta genuina tavernor.

aake
Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 20:37
finemang finemang är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Ojdå! Tack för snabba svar! Nu fick jag lite att bita i. Kalives och Georgioupolis...
Är det någon mer som vill sätta myror i huv´et på mig med ett tips?
Svara med citat
Gammal 2008-11-25, 10:34
emy emy är inte uppkopplad

ja absolut Geo!!!varit där 6-7 ggr.med barnen en lång strand ,bra restauranger stort allmänt poolområde,lekland och inte mycke trafik.Vi brukar bara ta flygstol och boka hotel privat finns många mysiga och billiga .Geo är betydligt billigare än både Chania och Rehethymnon.
Lycka till!!
/katarina
Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 11:25
Mia62 Mia62 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Håller helt med Emy, åk till Georgioupolis. Har också varit där och det har blivit vårt smultronställe. Vi tar också flygstol och bokar privat boende, lätt,smidigt och billigare.
Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 11:26
Mia62 Mia62 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Förresten kan du läsa mer om Georgiupolis på Rethymnonsidan!
Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 13:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Kan någon tipsa om något?
Om ni åker charter tycker jag att Kalives, Almyrida (öster om Chania) eller Paleochora på södra Kreta skulle passa era krav mer än väl.
Svara med citat
Gammal 2008-11-28, 13:56
Oliven Oliven är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Hej
Paleochora eller Georgiopolis - har bott i Geo 2 gånger och kommer att åka tillbaks till Pal igen, vi var där 2 veckor i september. Älskar detta ställe
//Oliven
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:55
Joppan Joppan är inte uppkopplad

Joppan här!

Kan bara instämma med föregående- och framför allt kloka talare,

Georgioupoilo är nåt visst!!! Har ju som ni vet varit där x antal ggr och kommer att åka dit igen, när vet man aldrig.

/G-poli-tokan
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:40.