|
|||
|
|||
Mixalis Xatzigiannis & Reamonn - Tonight / Simera
Är det nån som vet om denna låt ligger på nån skiva?
Alltså i den versionen med både Reamonn och Mixalis Xatzigiannis. Letade i somras i Grekland men verkar bara finnas med antingen eller. Men jag älskar denna version. Den som ligger på youtube. /Cecilia |
|
|||
|
|||
Sv: Mixalis Xatzigiannis & Reamonn - Tonight / Simera
Jodå, den finns på Xατζηγιαννηζ cd som kom ut 2007...ΦΙΛΟΙ & ΕΧΘΡΟΙ.
Jag föll för den direkt då jag hörde den första gången på radion den våren, men det dröjde tills den sommaren innan den fanns på cd....men då köpte jag den direkt! |
|
||||
|
||||
Åh dom två kan sjunga så bra. Den låten spelade dom på Inka nu i sommar på Kreta. Ville ej gå ur affären när vi kom fram till kassan så vi stod kvar och diggade. Tjejen i kassan höll me oss,det var hennes älsklingslåt. Man förstår den bättre eftersom Reamon sjunger den på engelska med Mixalis.
Birgitta 63. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Kan man köpa cd hemma ? Birgitta 63 |
|
|||
|
|||
Kan någon översätta den grekiska delen av sången? Antar att han sjunger rätt likt det Reamonn sjunger men vill sjunga med o då e det ju bra o veta vad man "sjunger"
/Cecilia |
|
||||
|
||||
Du kan använda den här webbsida för att översätta texter från grekiska direkt till svenska.
http://free-translation.imtranslator.net/ Lycka till! |
|
||||
|
||||
Och den här greeklish till grekiska översättare.
http://speech.ilsp.gr/greeklish/greeklishdemo.asp |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Fovotan moni na vrethi
Etreme kathe siopi Panta me kratage sfihta Na min tis figo She was afraid being on her own She was shaking with every silence(metafor) She always kept me tight Not to leave her Simera me skotoses ksana Meta apo dio filia Me pethanes ksana Today you killed me again After two kisses You killed me again Panta edo ke pana allu O nikitis tu pehnidiu Perni ena tis fili Ligo prin figi Always here and there The winner of the game Takes her only kiss Before he leaves. Through the darkest night Su tragudo And the light that shines Ime akoma edo It ’s who you are Ime akoma edo Through the darkest night I sing to you And the light that shines I'm stil here It ’s who you are I'm still here |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat: