Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-09, 12:36
Hortlax Hortlax är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Äntligen

Då var vårens resa äntligen beställd.. Vi flyger ner med Norwegian den 23:e maj, och har bokat vårt favorithotell i Agia Marina.
Det känns redan lite lättare att se ut över snövidderna. Tänk att det är så skönt att ha någonting att längta till, fastän det idag känns det lite långt bort.
Har varit ett 10 tal gånger på Kreta och fått våra favoriter.
Strand: Falassarna
Hotell: Minerva Dore
Restaurang: Horatsio
Transporter:Vespa
Öl: Mythos
o.s.v

See You
Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 14:05
ChristinL ChristinL är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Äntligen

Låter jättehärligt! Vi har också tittat på flyg och boende i Agia Marina, men har svårt att hitta något bra boende som inte kostar alltför mycket. Hur gjorde ni?
Vi har också varit där ett tiotal gånger och känner väl till byn och omgivningarna.
Christin
Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 14:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Javisst är det härligt att ha en resa eller fler att se fram emot! Jag såg just att vår nedräknare till Tinos mfl öar står på 159 dagar...Då borde ni ha 133 dagar till avfärd
Dessförinnan ska vi ha en vårvecka i Rom så vi räknar ner den först.

Jag har bott både i Agia Marina, Platanias och Rethymno, men gillade helt klart de förstnämnda 2 bäst! När jag var där så var det inte alls så igenbyggt mellan orterna som nu men vi har bott jättebra på alla ställena.
Är ni i Platanias så testa Symposio en kväll. Ligger på huvudgatan västerut på höger sida. Man får ofta köa om man inte bokat , men då jag var där 2000,2002 och 2003 var maten superb och personalen urtrevlig, men sånt kan ju ändras över åren. Fast ni kan väl orterna utan och innan förstås
Njut nu av att resan är beställd!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 16:09
liner liner är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Hej,
Vad kul att ni bokat en resa med Norwegian. Eftersom jag också har bokat precis samma resa fast en vecka senare, så blir jag lite nyfiken. Har du flugit med dem förut?
Vi letar hotell för fullt, både i Platanias o Agia Marina. Har du något tips? Hur är det hotell som du bokat? Det verkar ju som att det är en favorit.
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 10:54

Norwegian flyger jag ganska ofta mellan stockholm och Luleå, och det är bara bra. Hotellet har jag bokat direkt per telefon, mailen tjorvar som vanligt i Grekland.
Det är en favorit då läget är lungt, poolen ligger öppen, omgiven av gräs och med i regel svalkande vindar. Rent o snyggt, fin utsikt, ja vi trivs.
Det är stängt, men jag förmedlar gärna hennes privata telefon om ni är intresserade.
Svara med citat
Gammal 2009-01-10, 10:56

Citat:
Ursprungligen postat av ChristinL Visa inlägg
Låter jättehärligt! Vi har också tittat på flyg och boende i Agia Marina, men har svårt att hitta något bra boende som inte kostar alltför mycket. Hur gjorde ni?
Vi har också varit där ett tiotal gånger och känner väl till byn och omgivningarna.
Christin
Vi ringde föreståndarinnan privat, det är stängt för säsong nu. Förmedlar hennes nummer om så önskas.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:37.