Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-12, 16:24
Sanne_b Sanne_b är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Var finns din favvo strand osv. på Rhodos..ge oss lite tips, tack!!!!

Var för första gången i grekland i maj förra året -på kreta och trivdes jätte bra. Funderar nu på o åka till Rhodos i maj i år...men vart ska man då åka?? vill ha fina stränder go mat o lite shopping givetvis! har en 13 åring som gillar vatten sporter o vatten land..så det vore trevligt om det finns nått sådannt..har du tips eller egna bra erfarenheter??berätta!!!!

sanne
Svara med citat
Gammal 2009-01-12, 16:32
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Var finns din favvo strand osv. på Rhodos..ge oss lite tips, tack!!!!

Se mitt svar i "Rhodos" forumet
Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 00:07
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Var finns din favvo strand osv. på Rhodos..ge oss lite tips, tack!!!!

Har varit på Rhodos två gånger, båda gångerna bodde vi i Kallithea som ligger på östra sidan. Det finns tavernor och affärer i området och stranden är rätt ok. Vattenlandet ligger i Faliraki och det kostar 10 euro att åka taxi dit från Kallithea men det går även bussar dit. Vi bodde på hotell Virginia (Apollo) första gången och var nöjda. I somras bodde vi på Sunwing resort Kallithea (Ving) och var nöjda även med det hotellet. Stranden alldeles utanför Sunving har blandad sand/sten men går man bara några meter bort mot Virginia stranden blir det mer sand. Faliraki stranden är en av mina favoriter, där är det sand och det finns massor med olika vattensporter. I Faliraki området finns många barer, discotek och trevliga små cafeer. Det går bussar från Kallithea dit men taxi kostar som sagt ca 10 euro.
Från Kallithea tar man sig till Mandrakihamnen och Gamla staden på bara 8-10 minuter och taxiresan dit kostar 6 euro, det går även bussar dit.
Jag har hört att det blåser mindre på östra sidan om man jämför med de andra stränderna på Rhodos.
Svara med citat
Gammal 2009-01-13, 07:29
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

När vi var på Rhodos senast var vi flera tillfällen på en liten strand mellan Kalithea och Faliraki, som heter Nicholas beach. En mycket fin strand med klippor som man badade ifrån, där fanns också en liten taverna. Detta var dock 2004, och jag vet inte vad som hänt med utbyggnad av hotel etc sedan dess.

Torbjörn
Svara med citat
Gammal 2009-01-15, 15:10
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Tsambika beach. ..........och Kalithea spring, ett häftigt ställe, kanske inte bästa stranden men en upplevelse!
Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 16:21
scram87 scram87 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Om ni vill kombinera allt så är det Faliraki som gäller. Det är ett ganska stort turistområde med mycket engelmän och lite svenskar. Men dom har shopping och det är nära till Rhodos kända vattenpark. Det är även hyra bil och lätt ta sig vidare till rhodos guldkorn t ex, Tsamika beach, Afandou beach eller Lindos. Jag var på en liten liten strand som ligger 10-15 minuter efter Lindos, som heter Mohjito Beach vilket är en strandbar med 15 solstolar och en liten bar. Dit åker man för att slappna av och komma bort från turisterna. Vi snorklade hela dagen och drack mohjito´s i vattnet, sedan åkte vi till Lindos för en underbar middag med fantastisk utsikt.
Hoppas ni får en underbar vistelse på Rhodos.
Svara med citat
Gammal 2009-01-16, 17:12
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

har också hört så om faliraki, hade tänkt tipsat om den stranden, men avstod. fast när jag var där i juni, märkte jag inte av ngt sånt som du skriver. var det för tidigt på sommaren kanske, vi var där? eller hade vi tur? men tsambika är ett måste...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:02.