|
|||
|
|||
Glutenfritt runt Chryssi Akti
Hej!
I sommar åker jag med min familj till Stellina Royal, Chryssi akti. Jag har en dotter på 6 år som är Glutenintolerant och tar gärna emot tips om hur det är på restauranger och i affärer runt om i området. Alla tips är välkomna. Tack på förhand //Tobbe |
|
||||
|
||||
Sv: Glutenfritt runt Chryssi Akti
Hej!
Ta reda på vad glutenfri heter på grekiska och skriv ned och ta med. Då kan du visa lappen om de inte med engelskans hjälp förstår vad du menar. Tyvärr kan jag inte ordet själv men det har funnits en tråd om detta tidigare som du kan leta efter. |
|
||||
|
||||
I tråden "glutenfri kost" står många bra tips. Skriv det i sökmotorn så kommer du rätt! Lycka till
|
|
||||
|
||||
Hej
Min sambo har gluten. Det fungerar kalas bra. Bröd har vi hittat på INKA super market. Svenska Jag är glutenintolerantDet innebär att jag inte tål att äta eller dricka något som innehåller vete, råg, korn och havre. Till exempel mjöl, gryn, bröd, pasta, pizza, ströbröd, såsredning och panering. Det är viktigt att det jag äter och dricker är fritt från vete, råg, korn och havre så att jag inte blir sjuk. Tack för er hjälp. Grekiska - Ελληνικά Πάσχω από δυσανεξία γλουτένης δημητριακώνΑυτό σημαίνει ότι δεν μπορώ να φάω ή να πιω ο,τιδήποτε περιέχει σιτάρι, σίκαλη, κριθάρι και βρώμη. Για παράδειγμα αλεύρι, σιμιγδάλι, αποφλοιωμένα δημητριακά, ψωμί, ζυμαρικά, πίτσα, τριμένο ψωμί, σάλτσες που περιέχουν τέτοια συστατικά και τρίμα για πανάρισμα. Είναι πολύ σημαντικό ό,τι τρώγω και πίνω να μην περιέχει προϊόντα σιταριού, σίκαλης, κριθαριού και βρώμης, διαφορετικά κινδυνεύει σοβαρά η υγεία μου. Σας ευχαριστώ για τη βοήθειά σας. Hoppas att du kan kopiera detta annars kan jag skicka till din mail. Lolis Senast redigerad av lolis den 2009-01-17 klockan 16:36. |
|
|