|
|||
|
|||
Biljetter förgyller vardagen!
Jag går runt i ett lyckorus!Har fått en Springsteen biljett av en väninna!Igår bokade jag flygstol till Kreta med Norwegian (t o r 1200),det ska båtluffas 2veckor på södra sidan av ön!Känns så bra!I dag toppade jag min "biljetthög" med Tina Turner!Känner mej bara salig!Så nu är det bara att låta tiden gå,belöningen kommer!
|
|
|||
|
|||
Sv: Biljetter förgyller vardagen!
Jo, visst blir man lycklig av "biljetter"! Särskilt flygbiljetter!
Jag brukar alltid skoja och säga att jag är som lyckligast då jag har flygbiljetter till tre resor i byrålådan, varav 2 ska gå till Grekland! Fast nu vågar man nog inte boka så långt i förväg längre som tidigare då man ju inte vet om flygbolagen finns kvar när man ska iväg och så har ju allt blivit mycket dyrare. Men inte klagar jag som har en tågbiljett till Kalmar och barnbarnet v 8. en biljett till Cypern v 15 och så förstås biljetterna till Grekland i juni! Snart dags att kolla nedräknaren ..och ute blir det bara ljusare och ljusare, HÄRLIGT Lissi |
|
||||
|
||||
Jag har två biljetter, fast jag tycker bara om den ena... den andra är hemresan
|
|
||||
|
||||
Ja, den är inget ha, kan du inte "glömma" den någonstans på resmålet
|
|
||||
|
||||
Funderar på det
|
|
||||
|
||||
Förstår precis hur din vecka varit, min likadan. I måndags biljetter till Springsteen den 5 juni, i går biljetter till Santorini. Skippar dock Tina, men annars är det lika. Har lite andra konserter att se fram emot, Anthony and the Johnsons på Cirkus bl a. Visst är det mysigt med biljetter!
|
|
||||
|
||||
Suck, vi kan bara ha en resa bokad nu, den måste göras undan innan vi kan planera för nästa resa. 24 februari bär det iväg till BB och då vi kommer hem några dagar senare har vi ytterligare en person att planera resa för.
Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
ÅRETS RESA Janerik!! Åh så glad jag blir att höra detta.....
Lissi - som åker till barnbarnet i morgon! |
|
||||
|
||||
Du måste berätta om konserten sen. Några kompisar såg honom senast han var i Stockholm och de var lyriska. Har köpt senaste plattan, den är kanon, men inte lika vass som I´m a bird now.
|
|
|||
|
|||
Måste bara berätta om min dotter som är jublande lycklig för sin biljett till Sverige. Jag beställde den till henne i måndags och hon åker 6 februari.
Jo, man kan faktiskt vara lycklig över att åka till Sverige oxå. Hon är 13 år och åker med min svenska vännina här i Grekland, så hon åker inte helt själv men första gången utan mig och brorsan. Stora Idolen är mormor och där ska hon spendera mesta tiden av sina 8 dagar i Sverige, mormor och hon ska gå på bio, handling på stan, besöka kusinen och träffa sina mostrar. Idag när hon kommer hem från skolan blir hon nog ännu lyckligare, pratade med min syster i Stockholm och hon berättade att det snöar som sjutton ute. Jag hoppas att det håller i sig till nästa fredag, för dottern älskar snö och kyla. Ingen riktig grekinna alltså Monica |
|
||||
|
||||
Citat:
Precis nytaget foto. Snö är en ovanlig syn i Stockholm numera. Håller tummarna för att det kommer mer och ligger kvar tills din dotter kommer! Det är bara några millimeter än så länge..... Åker till Grekland i mitten på maj! Längtar!! Lena |
|
||||
|
||||
Håller med dig, Janne, ang Anthony´s senaste, bra men inte som I´m a bird. Men den kanske kommer sig efter några genomlyssningar. Just nu har jag så mycket jag måste lyssna på, Springsteens nya, som även den var en liten besvikelse, bättre kan han! Dessutom Anthony´s nya och så all grek-musik för att komma i rätt stämning. Var rätt coolt att gå i svensk snöyra och lyssna på dessa underbara toner och drömma sig bort till den 14 juli... Ang vädret, Monica, så sägs det att det ska bli kallare framöver så chansen att snön ligger till nästa fredag bedöms som relativt "god" . Det beror ju på hur man ser det. Själv skule jag betala bra för att byta plats med din dotter...
|
|
||||
|
||||
Tycker inte heller att det är någon höjdare, har lyssnat många gånger, men den sitter inte som den borde.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Men jag fryser bara jag ser bilden, men så är jag en riktig fryslort så jag passar att bo här. Vi har Svt Europa, så vi följer spänt väderprognosen till nästa fredag. Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
Fryslorten har talat... Monica |
|
||||
|
||||
Det finns hur många fryslortar som helst... - jag är en... tycker inte om snö och kyla alls! Och så bor jag MITT i Sverge - hur kan det komma sig...?
Eva |
|
||||
|
||||
Det gör jag med! Har i veckan köpt en biljett till matchen mellan Roma - Juventus, och självklart hopas jag att Roma vinner. Så i Mars bär det av till den eviga staden för att njuta av god mat, gott vin, kultur, historia och förhoppningsvis fin fotboll!
/Marco |
|
||||
|
||||
Och de billiga biljetterna till Kreta med Norwegian resulterade i två bokade resor till Kreta för vår del I mitten av april blir det en vecka med vandringar i närheten av Chania och Sougia. Hoppas bara att vi har vädergudarna med oss, som det var fallet för tre år sedan i april. Då hade vi sommarvärme (med svenska mått mätt) hela aprilveckan.
Den stora rundturen blir av i juni, 17 dagar Då vill vi gärna se mer av östra Kreta. Har endast varit i Sitia med omnejd tidigare, så tips om östra Kretas pärlor tas gärna emot! Ivi |
|
|||
|
|||
Jag och min man har fått biljetter till Milano i julklapp av vår dotter med familj. De ville visa sin uppskattning för att vi ställer upp och hjälper dem med deras 4 barn. Vi åker på fredag och kopmmer hem på söndag, det ska bli jättekul. Har aldrig varit där.
Jag har även biljett till Kreta den 9maj, då ska jag öluffa med 2 väninnor det ska också bli kul. Det blir 3:e gången vi åker iväg. |
|
||||
|
||||
Kan nu avslöja att konserten var precis så bra som man hade kunnat hoppas på. Antonys röst är helt gudomlig och måste upplevas! Han spelade många av de nya låtarna men även från de gamla albumen, men vi saknade en del låtar ändå, t ex Rapture. Han hade gärna kunnat hålla på en stund till. Men allt har ett slut och man får hoppas att han snart kommer tillbaka. Då är jag först i kön för nya biljetter.
|
|
|