Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-27, 10:47
Spectre Spectre är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Agia Marina eller Agii Apostoli

Hej!
Funderar på att boka resa till Chania-kusten kommande sensommar.

Väljer för tillfället mellan Agia Marina och hotellet Alexandra Beach, Agii Apostoli och hotellen Triton eller Stellina Royal.

Någon som kan tipsa om bästa området och hotellet?

Är inte ute efter hålligång utan snarare bra stränder, bra restauranger etc. En fördel med närhet till Chania har AA men frågan är om det är lätt att promenera eller man ändå behöver buss och då är A M lika bra kanske.
Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 11:51
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Agia Marina eller Agii Apostoli

Jag tror att man oftast åker buss in till Chania även om man bor i AA. Alexandra beach är ett toppenhotell för barnfamiljer, stort poolområde och den fina långgrunda stranden nedanför. Busshållsplats alldeles utanför. Många bra restauranger på gångavstånd...ni har här gångavstånd även till Platanias. Jag har aldrig bott i AA så jag vet inte hur det är att bo där men i Agia marina trivs jag bra

Malin
Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 15:37
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

I AA finns flera badvikar vända åt olika håll. En fördel vid blåst. Ingen stor genomfartsgata, den ligger högre upp. Genom AM går en hårt trafikerad väg, stranden är lång och fin, men kan vara känslig vid hård vind.
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 14:50
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Om man vill bada i havet varje dag, skall man välja AA. Där har man lä i de olika vikarna, strömmarna brukar inte bli så farliga. Stranden bevakas av badvakt.

Det är sandsatrand, inte så värst mycket turister. Lagom. Kantina och toalett finns. Bra bussförbindelse med Chania, taxi kostar 6 euro. Några supermarkets, och i närheten finns INKA och Lidl (vi väljer INKA) samt jätteleksaksaffären Jumbo. På gångavstånd finns tavernor, tex favoriten Ozon. Och lekland, för den som önskar...

Vi har bott på Stellina Royal och kollat in Triton noga... badat i poolerna där. Båda hotellen är toppen, välj den som har bäst pris! Triton är lite närmare havet... Stellina Royal är nyare... inga stora skillnader.

AM har mycket mer trafik och turister, och havet är strömt. Trist om det är röd flagg och man inte kan bada i havet! För oss är det viktigt.
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 21:12
2rthunder 2rthunder är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Bor i Agia Apostoli, ä de dom bästa stränderna du söker, ä de här du ska bo,. 3 stränder, oansett vågor och vind, har kan man alltid njuta av stranden och solen, nestan inte trafik, perfekt
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 21:31
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Jag älskar Agia Marina så jag tycker absolut att du ska välja Alexandra beach som är ett jättefint hotell. Vi kanske har haft en väldig tur men av alla dessa gånger vi varit i Agia Marina så har det bara varit en eller kanske två dagar sammanlagt vi inte kunnat bada i havet pg. av röd flagg.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.