Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-27, 11:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard All Inclusive artikeltips

Här kommer en länk från en artikel i DN. http://www.dn.se/resor/se-till-att-h...okalt-1.805321

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 13:14
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: All Inclusive artikeltips

Som jeg skulle sagt det selv...
Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 14:05
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

...och jag är så j-la nöjd att första resan i maj är AI och jag kan därmed strunta fullkomligt i vad euron står i just då. Egoist som jag är så bryr jag mig mer om min egen plånbok än grekernas.

Malin
Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 14:58
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Drit i verden, leve Toten, som det heter (Toten er en plass i Norge).
Litt trist, synes jeg.

For mye AI, og iallfall deler av det Hellas vi elsker å besøke forsvinner.
Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 23:17
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

He he..Jag är lite kärringen mot strömmen så jag har sökt mig lite till flotta hotel i Grekland för dom är som sagt inte så vanliga. Är det så att dom är på frammarsch så är det dax för oss att börja boka små genuina pensionat istället
Provade själv på min första AI för några veckor sedan på Teneriffa.
Helt ok i Spanien eller Egyptien men knappast i Grekland med alla dessa fantastiska tavernor
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 00:34
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Har precis bokat A.I till Egypten(Hurghada).
Fyller 50 i höst och vi känner att vi det i dessa kärva penningtider är detta helt ok. MEN till Grekland vore det för mig det sista jag skulle göra.
Allt det härliga och mysiga med att gå ut på kvällen och leta små trevliga matställen skulle jag aldrig byta mot A.I. Det är min åsikt men jag respekterar de som tycker motsatsen.Kolla gärna *Andra länder*.
Har lite undringar!
/Kerstin

Senast redigerad av Millie den 2009-02-28 klockan 00:43.
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 08:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
He he..Jag är lite kärringen mot strömmen så jag har sökt mig lite till flotta hotel i Grekland för dom är som sagt inte så vanliga. Är det så att dom är på frammarsch så är det dax för oss att börja boka små genuina pensionat istället
Ricky det är ju just det som är det fantastiska med Grekland. Ibland blir man bjuden på hemlagat av värdinnan, rummet städas oftast perfekt, uteplatsen kanske är en lummig oas, på Folegandros hade jag tom ett eget olivträd på min vackra uteplats, på Lesbos fick barnbarnet leka med familjens privara leksaker. Har blivit bjuden på segelturer, hembjuden till värdfamiljer på mat listan kan göras lång på upplevelser du knappast får på ett lyxhotell och AI när små lokala tavernor med underbar mat väntar nej aldrig. För mig har alltid Grekland varit det lilla, enkla som en härlig stund i skuggan i en charmig gränd. Den ljuvliga hembakade apelsinkakan på Sikinos som bara den kan få mig att åka dit igen eller den härliga kaningrytan på Paros, citrondoftande potatis och zucchini på Fourni tuppjäveln som väckte mig varje morgon på Patmos..

Eva
Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 11:22
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Bara för att man bokat ett AI-hotell så så är man ju inte fastkedjad på hotellet Jag ser det som bekvämt att ha förbetalt frukost, kaffe, öl, glass, lättare lunch vid poolen osv...sånt som man springer och handlar i tid och otid när man har barn med. Det var så liten skillnad i pris på vår AI-resa mot endast hotell så det hade varit korkat att inte boka den. På kvällen kommer det vara en självklarhet för mig att ändå gå ut och äta på andra restauranger.
Sen beror det ju lite på vart och hur man reser om man kan tänka sig AI eller inte. Jag skulle tex aldrig kunna tänka mig att ha AI när jag ska till Kreta i juli 2 veckor utan barn

Malin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.