|
||||
|
||||
Belöning
Efter 25 års arbete i kommunen så fick jag en belöning. Inte bara jag förstås Man hade ganska många gåvor och välja mellan. Bla en resa via Resia för 5200 kr Gissa vem som valde den Och en gåta till
Till vilket land skall jag åka Vi fick tre rätters middag också Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Belöning
Citat:
Själv fick jag välja mellan medalj, klocka eller kristallskål efter 30 år i staten... Det var att välja mellan pest och kolera känns det som. Medalj ville jag inte ha - den får inte bäras hur som helst, klockan var ful - hade ett datumfält som jag inte gillade och då var det bara kristallskålen kvar. Den jag valde är visserligen vacker och tung(!) men jag hade hellre valt en resecheck... DET hade varit helt rätt! /Eva |
|
||||
|
||||
Jag erhöll som val efter trettio tjänsteår i Statens tjänst 1992 en jättelik Orrefors kristallskål i schatull av ädelträ. Skålen vägde dryga fem kilo och schatullet lika mycket.
Hustrun valde ett 22 grams halsband av guld 18 K. "För nit och redlighet i statens tjänst" Arne |
|
||||
|
||||
I vår kommun fick vi också olika saker att välja på. De flesta kvinnor valde liksom jag en Roslagslänk i guld - värde ca 6000:-. Inga resecheckar fanns det! Kanske lika bra det. Resor kostar jag gärna på mig ändå, men inte ett armband.
|
|
||||
|
||||
Vad kul Riitta!
Bra att det fanns upplevelse att välja på, heja Uddevalla kommun, för det är väl där du arbetar? // Helén- som aldrig lär få varken kristallskål eller något annat, jag har inte tänkt mig arbeta i 25 år till |
|
||||
|
||||
Uddevalla är det juDet kanske minskar på alternativen här också ny när det stundar sämre tider När man fyllt både 50 och 60 år så har man ju fått smycken i present, så det räcker, så tyckte resan passade bäst för mig
Riitta |
|
|||
|
|||
Åh så härligt Riitta!
Tänk om Kalmar kommun hade haft detta 1997 när jag jobbat 25 år där. Då fanns det klocka, kristallskål eler cykel att välja på. Jag sa att jag hade allt detta och hellre ville ha något annat....och jag utverkade att för den summa som gällde då (lite över 2000kr) få handla en annan gåva och det fick jag....jag åkte till Orrefors och handlade en ny glasservis med tre olika slags glas 8 av varje. Så la jag till själv till 13 st av varje. Pengarna fick jag lägga ut själv men fick dem efter att jag lämnat kvitto. Jag tror faktiskt att om man själv frågar så får man i de flesta kommuner välja gåva själv för den summa som gäller. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
/Eva |
|
|||
|
|||
Vad roligt Riitta! När åker du och vart?
|
|
||||
|
||||
En vecka till Karpathos i september är det tänkt
Riitta |
|
|||
|
|||
Vad härligt... hur kunde jag ana att det kunde vara just Karpathos du åker till ?
Vilken bra present du fick! |
|
|||
|
|||
Grattis Riitta! I Malmö stad har jag hört att man får en klocka bl a men en resecheck tackar man inte nej till...
|
|
|