|
|||
|
|||
Busstider
Hej
Finns det någon "tidtabell-bitare" som kan ge svar på hur ofta bussen som trafikerar Atens flygplats och Terminal B (långfärdsbussarna) går? Är det nattrafik eller när går första bussen på in morgonen. Anländer till Aten 01.15. Kan någon också ge svar på när första bussen går från Terminal B till Agios Konstantinos går? Jag har sökt med ljus o lykta efter en tidtabell som är up to date men misslyckats. Ha det så gott! Tomas |
|
||||
|
||||
Sv: Busstider
Från Terminal B se nedan:
[CENTER]FROM ATHENS DAILY TO: AGIOS KONSTANTINOS ROUTE: From 06.15 to 16.15 every 60', 17.30, 18.30, 20.00, 21.30 RETURN: From 05.45 to 17.45 every 60', 19.15, 21.30 TELEPHONE: 210 8317147 FARES O/W IN EURO: 10,20 DURATION OF THE TRIP: 2 hrs 30' [/CENTER] / Tom |
|
|||
|
|||
Tack Kimmen och Tom
Vad jag kan förstå så går X93 dygnet runt mellan Aten och flygplatsen. Hur lång tid tar det att åka från flyget till Terminal B/Lioson stn? Anta att man åker in vid 04-05 tiden. Vi landar som sagt vid 01.15 och har planer på att ta 6.15 bussen mot Agios Konstantinos. Tomas |
|
|||
|
|||
Jag skulle INTE vänta till kl 05 att ta mig in om bussen till Ag N går redan 06.15 ...På bussstationen finns vänthall och jag misstänker att det även går att få något ätbart till hyfsat pris där! Det är ju bättre att vänta på "rätt ställe" så att säga. Fast missar ni en buss så går det ju en ny om en timme, fast då kanske ni å andra sidan missar tänkt båt i Ag N.
Det enda jag vet är att det ALLTID tar längre tid än beräknat genom Aten och det är inte bara att åka "rakt igenom" stan Lissi |
|
|||
|
|||
Hej Lissi
Precis som du skriver har vi planer på att försöka komma iväg så tidigt som möjligt med båt ut till öarna. Än är väl inte båttiderna riktigt kompletta men vad jag har kunnat lista ut så går en båt 9.30 från Agios K. Har vi flyt så kanske vi kan hinna med den annars är det bara att vänta... Verkar vara klokast att ta sig in till busstationen tidigt och vänta där. Man skall ju fixa med biljetter m.m. Ha det gott! Tomas |
|
|