|
||||
|
||||
Sv: oerfaren
Citat:
Två band. Numera finns monitorer som om de visar något visar fel även om det bara finns två plan som landat. Först kommer ingenting - sedan ingenting - sedan ett litet antal väskor - sedan ingenting i cirka 15 minuter - sedan fler väskor osv. Det kan bli en ganska lång väntan. Det märkliga är att det kan ta lika lång tid oavsett om hallen är till bristningsgränsen fylld eller om det kommit ett litet plan.... Det har hänt att det har gått betydligt smidigare än beskrivits ovan - men det är några enstaka gånger. Men man är ju DÄR och det är det enda som betyder något! Lena |
|
||||
|
||||
Ha ha, *exakt* så gick det till nu för två veckor sen. Men sant, man är i alla fall där.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Man ropar ut i högtalarna på flera språk att de som inte kommer med flight XX-XXX kan gå ut och sätta sej i gräset (typ nånting liknande) och komma in lite senare då det största flygplanets bagage har delats ut. Då reagerade jag inte speciellt på det men numera är det väl alldeles för ordningsfullt för att vara i Grekland för att jag inte skulle reagera. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Det har kommit många bra tips här redan, så jag kompletterar med det som jag tycker är viktigt.
Om du åker nu mitt i sommaren, så är det väldigt varmt, långbyxor och långärmat behövs endast på planet, detsamma gäller strumpor. Bra, foträta sandaler är skönt att ha. Badlakan köper vi på plats, billigt och sparar plats i väskan. Detsamma gäller sarong - som jag har några stycken med mig, både att ha på vägen till stranden, som solskydd, att ha på sig på balkongen etc. Också den manliga delen av familjen lånar mammas saronger ibland , de är mjuka och lätta att tvätta. Köpes på plats! Förra året hade jag med mig tunna blusar utan ärm, i skirt material, utmärkt på kvällen! Svarta T-shirts är inte skönt, solen bränner, så ta ljusa sådana! Linnekjol/byxa är toppen! Och gärna två baddräkter/bikinin. Vad mer...? Ipod med musik eller bok att lyssna på... solhatt, badskor etc kan köpas på plats! Solskydd är billigare i Sverige... Glöm jackor, strumpor, jeans, tjocka sockor och collegetröjor - om du reser mitt i sommaren i alla fall! (Utom något varmt och mjukt att ha på sig på planet!) |
|
|