|
||||
|
||||
Hjälp!!!! Vart skall vi åka?
Oktober börjar bli lite sent på året att åka till Kefalonia för de flesta resturander och övrig verksamhet har stängt för denna säsong. Det är fortfarande rätt varmt på dagarna men kvällarna kan bli kyliga och baden håller över 20 g C. De svenska resebolagen slutar att ha resor till Kefalonia i slutet av september, så mitt förslag är att söka resa på t.ex. Kreta.
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Hjälp!!!! Vart skall vi åka?
Jag behöver hjälp! Tänkte åka till Grekland runt den 3:e oktober och en vecka framåt. Vi har förälskat oss i Kefalonia, men är oroliga att vädret kanske inte är bra då? Någon som vet? Eller har något annat förslag? Vi reser med 2 stora barn, 11 och 16 år, och vill ha lite lyx med pool och så, men INGEN bamseklubb och inga köttbullar! Vi villl ha vackert med knallblått hav, gränder och gärna något att utflykta till. Och ett varmt väder!
Kram |
|
||||
|
||||
Sv: Hjälp!!!! Vart skall vi åka?
Hej
Vill ni ha värme och det genuina grekland på semestern,rekommenderar jag er att åka till Egina och Agistri. På Egina har du gränder,mysiga cafeer o matställen och mkt att se. Hyr en bil och åk runt ön. På Agistri har ni underbart vatten och en del att se. Liten ö men mkt mysig . Detta ligger i saroniska övärlden och ni tar er lätt med färja från Pireus och närheten till Aten är ju också lockande för dagsutflykter mm. Trevlig semester......kattis |
|
|||
|
|||
Okej, Tack båda två. Men om jag ska till Kreta, vart på Kreta skall jag då? Verkar vara lite "Mallorca" över Kreta, tycker jag.
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|