|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?
Nästa sommar sticker jag och tjejen till Kefalonia igen. Hon kan dock bara vara borta i en vecka och jag vill så gärna vara där i två, då jag tycker en vecka är för lite.
Så ena veckan har vi dubbelrum, och när hon åker hem igen så blir jag tvungen att boka ett enkelrum. Jag vet bara inte hur man gör detta smidigast och billigast. Vi kommer boka allt via Apollo. I katalogen står det att man får lägga till en liten avgift på runt 1000-1.500 om man vill boka enkelrum från start, men hur är det att byta på plats? Kan det bli billigare...och hur vet man om det finns några enkelrum där när man väl vill ha ett? Låter lite dyrt att boka dubbla rum bara för att jag ska vara kvar en vecka till. Någon som gjort så här tidigare och vet hur jag fixar detta på smidigaste sätt? |
|
||||
|
||||
Sv: Smidigaste sättet att byta från dubbel till enkelrum efter halva semestern?
Ni fixar resan själva. Köp en flygstol till Kefalonia, boka ett dubbelrum via internet för två veckor. Det kan bli billigare.
|
|
||||
|
||||
Finns det något bra sätt att hitta hotell som resebolagen inte har med i sina kataloger, som dessutom går att lita på när det gäller bokningar?
|
|
||||
|
||||
Som Janne sade,
Chansen att det blir billigare totalt sett är stor. Men om det nu skall splittas på millimetern, kan du inte ge henne lite pengar för att täcka upp det ni anser att du skall betala? Eller ligger det ngt större problem bakom med betalningsflöden som inte skall synas? /Grimm Som inte vill verka stöddig, men inte ser problemet... |
|
||||
|
||||
Citat:
Men vi håller på att kolla upp det där med att internetboka. Det verkar faktiskt som att det är mycket billigare att gå den vägen. Att man inte tänkt på det tidigare? |
|
||||
|
||||
Man betalar i regel per rum, inte per person. Dock brukar det vara något billigare om man bor en person i ett dubbelrum. Det borde inte vara några problem att boka för två personer i en vecka, och en person i en vecka. Samma rum alltså.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Frågan är dock vilka hotell man vågar boka på, så vi inte bara står där sen och inget har funkat. Vi var i Skala/Kefalonia nu i somras, men skulle vilja hamna på den norra delen av ön nu. Finns det kanske några hotell att rekommendera? |
|
||||
|
||||
Risken att bli lurad är i det närmaste obefintlig.
|
|
||||
|
||||
Ok, hittade en bra tråd i Kefaloniaforumet om vart folk rekommenderar. Det verkar ändå som det är i krokarna runt Lassi som gäller. Så det kanske blir att rikta in sig på den delen.
|
|
|