|
|||
|
|||
inrikesflyg
Vet någon när man kan boka eller åtminstone kolla tidtabeller från Athen ut till öarna med inrikesflyget?Var ska man i så fall söka på nätet?Det talades om från nyårsskiftet.Det gäller i första hand Olympics f.d linjer.
bjorn |
|
||||
|
||||
Sv: inrikesflyg
Nya "Olympic Air" hittar du på länken här nedan. Dock förefaller det som om det endast går att boka dec-januari ännu.
http://www.olympicair.com/Home.aspx?a_id=549 Arne |
|
||||
|
||||
Finns det några andra inrikes flygbolag än Olympicair som man kan flyga från Aten till öarna Det går och boka Olympickair nu, men tänkte att man kanske skulle kolla andra bolag också
Riitta |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
I samband med att Olympic Air bildades hade många förhoppningen att den grekiska staten skulle gå ut i öppen upphandling för inrikesflyget. Nu blev det emellertid icke sålunda. Uppenbarligen ingick det i övertagandet att nya Olympic fick behålla alla koncessioner det gamla bolaget hade.
Aegean trafikerar som tidigare följande destinationer; Chania, Chios, Corfu, Kavala, Kefalonia, Heraklion, Kos, Limnos, Mykonos Lesbos, Rhodos, Santorini och Thessaloniki samt givetvis navet, Athen. Till detta kommer så ett alltmer utökat utbud utrikes destinationer, dock icke skandinavien. Ja, man har en samarbetspartner i Brussels Airlines som trafikerar Stockholm/Bromma. Lite synd att regeringen ej tillät öppen konkurrens på samtliga destinationer. Detta sett mot bakgrund av att Aegean som regel ligger betydligt lägre i prisbild än Olympic. Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Tobbe |
|
||||
|
||||
Tack för upplysningen Aegean såg ut och ha några hundralappar billigare biljetter och lite tidigare avgång till Kos, så det kanske det blir dom vi väljer Hinner nog en sväng till stan mellan flygen i allafall
Riitta |
|
||||
|
||||
Hej!
Jag har hållit lite koll på inrikesflyget ett tag och förstått att man kanske ska avvakta en ev beställning då bolaget bytt ägare (olympic). Nu verkar det som om man kan boka vissa destinationer men jag kan fortfarande inte hitta flyg till t ex Naxos eller Milos som ändå får anses som relativt stora turistöar. Vad tror ni - kommer det tider till dessa eller kommer Olympic inte att flyga till dessa? De öar som jag kan tänka mig att flyga till trafikerar inte Aegan så det är inte ett alternativ. /Ofelia |
|
||||
|
||||
Så här svarade Olympic på min fråga om våra redan bokade biljetter till Ikaria i juni (som inte längre går att boka eller ens att finna på Olympics hemsida)
Så jag gissar att samma datum gäller för övriga Public Service Obligation Flights Kindly be informed that your reservation has not been cancelled yet. For the time being your booking is valid and confirmed As mentioned below a new auction will be held 30th of March to determine which company will operate to Ikaria. If Olympic Air is not the operating carrier all reservations will be cancelled and passengers will then receive a full refund for the unused tickets from the issuing authority. You have of course the right to apply for a full refund any time you wish. Bea |
|
||||
|
||||
Tack Bea, för att Du delade med Dig av olympics information.
Jag har försökt att hitta inrikesflyg till Ikaria men inte lyckats hitta något. Nu förstår jag att man måste vänta till början av april innan man vet vilket bolag som flyger dit. Vi flyger med SAS till Aten den 23/6 2110 och tänker ta oss vidare till Ikaria. Hälsningar Lena |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som bara inte kunde låta bli... |
|
|||
|
|||
Citat:
Stephan |
|
||||
|
||||
Karin, jag förstår
Jag önskar den framförhållningen, jag vill åka till Grekland varje år. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jeg finner ikke hverken Olympic's tidtabeller eller prisene på nettet - jeg har sendt dem en forespørsel pr mail...uten å få svar, så om noen har en link eller litt info blir jeg glad |
|
|||
|
|||
Bästa pris och bästa service får du med agean, är du tidig med din bokning så kan du hitta för 30 euros. Sky express är ett "nytt" kretanskt bolag...
olympic går väl, men är ingen favorit hos mig... lycka till |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag bokade biljett till Mytilini den 1/5 på denna sida. http://www.olympicair.com/Home.aspx?a_id=549 MVH Torbjörn |
|
||||
|
||||
Citat:
- men denne gangen skal vi til destinasjoner de ikke har |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi är ett nytt bolag men din bokning finns fortfarande kvar och vi har tagit dina pengar. i fall det blir så att vi inte får flyga på denna linje (och kanske på ett par dussin till) så kommer bokningen att försvinna. Vi kommer då att ha så mycket pengar kvar så vi kan skicka tillbaks pengarna som vi fått låna av dej och så får du boka nya biljetter med något annat bolag. Det är vid sådana tillfällen det känns bra att ha betalat med ett kreditkort så man har möjlighet att reklamera köpet och få tillbaks pengarna på det sättet. Ska kanske tilläggas att jag inte egentligen skulle tveka att boka en liknande flygning om behovet fanns men jag skulle absolut betala med kreditkort. Mvh Janérik Senast redigerad av Janérik den 2010-01-09 klockan 23:24. Anledning: Tyrckfel |
|
||||
|
||||
Tenker på å ta en tur til Hellas i påsken i år, og da til Karpathos som vi kjenner godt etter mange besøk på øya.
Nå har vi sjekket hjemmesidene til både Olympic og Athens Airways, men det er ikke mulig å få fram flighter dit med innenriksfly fra Athen i slutten av mars. Neon som har noen gode tips? |
|
|