![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bara "söta" killar som har gått vidare. Synd att de flesta som röstar är tonårstjejer.
![]() Kalle Moraeus hade vunnit på att ta ner låten i en något lägre tonart, eller var det förkylningen som spökade? Han brukar sjunga mycket bättre. Pauline och Hanna hade oerhört proffsiga nummer och tillika både röster som scennärvaro, men låtarna??? Den låt vi tyckte stack ut, skilde sig från mängden och var riktigt rolig var Dogges rap/balkandänga. Den hade dessutom säkert gått hem nere i syd/östeuropa, men den gillades inte av fjortisarna... ![]() Karin som fortfarande tycker vi skulle ha skickat EMD i fjol ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och Måns Zelmerlöv ger inget intryck alls, han har snällt lärt sig sitt manus innantill. SVT måste väl vara fullt av professionella programledare? |
|
|||
|
|||
![]()
jag för min del tyckte att Highlights och Orsa spelmän var bäst,den ena gick ju till andra chansen åtminstone
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag hoppas att vi sett arets vinnare idag.
Timotej ar klart den basta melodi (hittills) att representera Sverige. Verkligen en sang som man blir glad av att lyssna pa. ![]() /Lucky .....som ar glad att internetsandningen funkade battre idag ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Timotej var bra. Jag tror vi såg vinnaren idag ...Darin
![]() Jag blev nostalgisk och längtade efter Ted (Gärdestad). |
|
||||
|
||||
![]()
Tack och lov att vi är fler. Jag längtar ofta efter Ted.
|
|
||||
|
||||
![]()
NU har jag hört vinnarlåten!
![]() ![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Absolut den sämsta omgången av alla. Melodifestivalen har överlevt sig sjäv. Fram för gamla modellen med EN omgång med 10 låtar!!!!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker nog att denna vecka overlag den basta.
Vidhaller fortfarande att Timoteij ar en vardig vinnare och som kan funka internationellt. Andra Chansen kan strykas, deltavlingar plus final ar helt okey. Lucky som ALSKAR melodifestivalen och Eurovison Song Contest ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har inte tittat på en enda deltävling förrutom i går då jag zappade mellan SVT 1, SVT 2 och kunskapskanalen... Ville se och höra Peter Jöback men heller inte missa nåt från OS!!! Jag har inte saknat melodifestivalen ett dugg! Har vääääldigt svårt för Christine Meltzer, Måns Zelmerlööw (som inte längre talar skånska) och Dolph Lundgren!!!! Håller fullständigt med dig, Lissi, att man kan ta och skrota alla deltävlingar och bara ha en final och kanske passa på och skaffa bättre progmramledare...
![]() Men jag hörde Peter Jöbacks låt som nog blir bättre ju mer man hör den! Men jag tror att Peter gör den bättre iom sin enorma röst (får nästan gåshud) |
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen ett magiskt ögonblick! Anna Bergendahl var bara underbar.
Jöback var för mycket musikal för mig. Både låten och sättet han sjöng på, han tog ju i som om han stod på Broadway ![]() I ESC tror jag Darin har störst chans av årets låtar. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag håller med ! Ibland har ju t o m pausunderhållningen hållt högre klass än själva tävlingen... ![]() /Maggan |
|
||||
|
||||
![]()
Läs Bodil Malmstens underbara inlägg "Tittarna sviker!" på hennes blogg
http://finistere.se/ Hon har så rätt. Vem är det som blir sviken, egentligen? ![]() Karin |
|
|||
|
|||
![]()
Jomen, så bra uttryckt!
Jag har tittat ytterst sporadiskt,men tyckte också om Anna Bergendal. För övrigt tycker jag att det är himmelst SKÖNT att OS är över,så att jag kan se På spåret! |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig, Jöback nej tack men Anna var jättebra! Får se vad som händer på Lördag...
|
|
||||
|
||||
![]()
och vilka går då vidare, spänningen är oooooolidlig
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jessicas låt vinner i längden. Den är jättebra, men förstår inte hur Pernilla kunde gå till final.
//Ingela |
![]() |
|
|