![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...med ett par biljetter i lådan.
![]() Fastnade med fingrarna på tangentbordet i kväll.... Så det blev 5 dagar i Wien i Maj för att hälsa på mina vänner och möta våren. Och dessutom en lite längre tur till Athen i Sept med destination... ![]() ![]() ![]() Jag kommer att tillbringa hela resan på Tinos... ![]() ![]() På Tinos har jag min "Bas" och mina gamla vänner. Så det är väl troligtvis där jag kommer att tillbringa resten av mina resor till Grekland... Två "Pilletter" i lådan... Jag kommer att somna gott i kväll.... ![]() Senast redigerad av Peter den 2010-03-12 klockan 22:40. Anledning: Stavning |
|
|||
|
|||
![]()
Låter härligt Peter!
|
|
||||
|
||||
![]()
Grattis, Peter
![]() - da håper jeg du har sovet godt, og drømt deilig om Wien/Hellas/Tinos ![]() - hva tror du forresten om å bo på ATHOS Studios på Tinos/ Chora? Jeg fant det på nettet, stedet s e r fint ut, beliggenheten er i utkanten av havna, i retning Kioni. Vi gleder oss v e l d i g nå ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
GRATTIS Peter!!!! Vet hur det känns och jag säger ju alltid att jag mår som bäst med tre biljettuppsättningar i byrålådan varav 2 går till Grekland
![]() ![]() Tinos är bara så härligt att tänka på!! Kari: Athos har jag ju antagligen gått förbi på mina många promenader i byn, men det ringer ingen klocka.....Jag bor ju alltid i andra änden av Chora nära Ag.Fokias, men vi går ju ofta mot Kionihållet för att bada vid Ag Sosti..det är säkert fint och inget avstånd till byn heller.. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Vad härligt Peter! Då har du något att se fram emot även efter Kalimeraträffen i Malmö.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Kionia betyder Pelare. Och anledningen till att det området heter så är att det finns ett antal pelare som numera ligger ner där. Det är resterna efter ett gammalt Apollotempel dit man åkte för att tvaga (tvätta) sig innan man fortsatte till Delos. Man fick på den tiden inte besöka Delos om man inte var "ren". Hotellet är säkert helt OK. Jag hittade några Athos på Tinos på nätet. Alla hade samma bild... ![]() ![]() Men jag betvivlar att det stämmer! En site visade den adressen men visade på ett annat ställe på kartan... Jag vet EXAKT var Charalambos ligger och det finns inga grönområden där... Greker... (I hörnan på det torget i rikning mot hamnen låg baren/discot Kalakathoumina förr. Enda anledningen till att de gick i konkurs var att jag inte kom dit ett år... ![]() Men även om bara kartan stämmer så ligger det ändå rätt bra. Kanske 10 min att gå in till centrum! Och från hotellet lär ni nog ha bra utsikt om ni har tur. Utsikt mot Syros och solnedgång.... Inte helt fel... ![]() ![]() Det blir ju dock lite längre att gå till Agos Fokas för att bada! MEN, det är nära till Stavro. Den lilla, lilla halvdana stranden vid kyrkan med en Taverna i källaren! ![]() Och. Om ni går dit ska ni veta att det är Tinos antika hamn!!! Det finns fortfarande restar kvar efter den antika piren. Det var dit man kom i antiken för att "bli ren" innan man fick åka vidare till Delos. Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Så är det man går till sina favoritställen..man tänker inte på namnen... Var ni än bor så får ni det bra..ni är ju på Tinos vetja! Peter vilket datum åker Du? Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Jag misstänkte det...
![]() ![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Ja, jag måste ju hem och packa om till nästa Greklandstripp ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att ha flera biljetter som ligger och väntar!
![]() Yanna - som bara har en biljett...men enkel!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()