![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Landa i lördags fm och kan som tips säga jag åkte med Norwegian och hade checka in 1 väska men hade även 1 cabin väska, denna fick jag lämna från mig vid ingången till planet fick en liten lapp, som tur var plocka jag ut min lap top skulle jobba lite på planet ner... Väl i Athen trodde jag att väskan skulle vänta vid flygplanet men icke den kommer på bandet med alla andra väskor, så ett tips ifall man bara reser med handbaggage och har bråttom...eller har något ömtåligt så se upp. Det var inte alla som fick lämna verka som om man på måfå plocka några stycken cabinväskor...nåja!
Annars är här gott, i går hade vi varmt 23 grader och jobba i trädgården nästan hela dagen, har mogna jordgubbar och körsbärsträdet står i full blom, en del apelsiner kvar och citroner. Har planterat lite tomater, zuccini, sockerärtor, morötter, dill och Lupiner ![]() Ha det gott alla Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Låter härligt med bad och planteringsbesvär...fast jag förstår inte riktigt, får man inte ha handbagage på Norweigan????
H a det fortsatt gott! Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Skulle tro att det är ungefär som på Skyways här hemma, att större handbagage blir nån sorts semi-inchekcat bagage. Fast här brukar de snurra en röd lapp på handtaget och sen står de väskorna typ vid flygplanstrappen när man går ut.
Inte för att det har en enda procent att göra med carry-ono bagage så nog är det lite falskt av dem isf... |
|
||||
|
||||
![]()
Jag akte men Norvigen i sondags och det gick bra att ha en vaska och aven hand bagage i planet. PANAKAKIS
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Härligt det låter m Aten ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo man får ha 10 kg i hand bagage sorry om jag var otydlig MEN antagligen som pga mycket handbagage fick en del av oss lämna från oss väskan och jag hade en liten cabin väska...jag skev detta mer som en heads up ifall någon bara reser med handbagage att risken finns att väskan blir "tvångsincheckad"
![]() Åter hemma i Sverige veckan har varit intensiv en del jobb i trädgården, alla vänner som ska träffas, en del ärenden som skall utföras, varit på stranden och badat och dykt, fiskat, och läst 3 böcker av Roslund & Hellström Odjureet, Box 21 och Upprättelse hua vilka böcker, och även gjort INGENTING vilket man måste ibland. Ii tisdags var det strejk på bussar, metro etc och den 5e maj blir det general strejk, och just strejk kommer det bli mer av framöver. Grekland är på väg mot katastrof och i vilken riktning landet går? ja åt skogen i min mening ![]() ![]() Camilla |
|
|||
|
|||
![]()
Vi funderar mkt över kommande strejker i Grekland (mer mannen än jag om jag ska vara ärlig!). Vågar man åka till sommaren eller ska man blunda för eventuella problem som strejker av olika slag kan föra med sig. Vad tycker ni andra?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är nog ingen som kan svara på hur den närmaste tiden kommer att se ut i Grekland. Delar av befolkningen och de som strejkar verkar inte alls förstå vilken allvarlig situation landet befinner sig i.
Eva |
![]() |
|
|