|
|||
|
|||
Barnfamilj till Skopelos, boende?
Vi är två vuxna och tre små barn (7 år, 5 år och 6 månader gamla) som ska åka till Skopelos i september. Vi har kikat på olika boende alternativ. Ett i utkanten av Skopelos stad (en villa som har egen pool, VILLA NENA) och ett på Limonari beach (Limnonari complex). Vi har inte varit på ön tidigare så vi undrar och någon kan tipsa om det är bättre att bo nära Skopelos stad med dess utbud eller om det är skönt att bo nära stranden med små barn. Har någon bott på Limnonari complex oxh provat deras taverna? Kanske det finns finare stränder och boende med små barn? Tacksam för tips...
|
|
||||
|
||||
Sv: Barnfamilj till Skopelos, boende?
Nu har jag inte rest med barn så jag kan inte egentligen svara på vad som är bäst, men personligen skulle jag valt att bo närmare Skopelos stad, vid Limonari beach finns inte mycket inte mycket att göra förutom att sola och bada.
|
|
|||
|
|||
Sv: Barnfamilj till Skopelos, boende?
Limnonari är inte den bästa stranden på ön för en liten knatte. Finns mycket bättre stränder beroende på om man vill ha klappersten eller sand. Vi älskade Panormos,klappersten, men har äldre barn. Milia är en fin låång sandstrand. Bodde inne i stan hos "Captain", utan pool men med solvarma aprikoser o plommon som vi fick äta obegränsat. Kolla på Ageri studios, det ser trevligt ut, ligger centralt och har pool. Vi hyrde bil, fick ett bra pris hos Avis när vi nämnde att vi åkte med Apollo (ligger bortanför korsningen som leder ut från stan.) Blev samma pris som för fem pers med buss. Med bil kan man välja strand efter humör och ev. vindar. Lycka till!
Senast redigerad av henile den 2010-05-05 klockan 17:51. |
|
|