|
||||
|
||||
Skopelos på måndag - impulsbokning
Hej allihopa!
Jag är inte så aktiv på forumet längre, men vill ändå dela med mig - på måndag sticker jag och min mamma till Skopelos en vecka. Resan är totalt impulsiv, bokade i går med Apollo (1700 för flygstol till Skiathos med Apollo) och oplanerad. En vecka i paradiset för att släppa vardagens stress, kan det bli bättre?! Hurra! Senast redigerad av Janet den 2010-05-13 klockan 13:10. Anledning: tillägg |
|
||||
|
||||
Sv: Skopelos på måndag - impulsbokning
Vad roligt och vilket bra pris. Ha en trevlig resa. Berätta gärna om er resa när ni kommer hem. Funderade på Skopelos för några år sedan men sen kom Mamma Mia och turistinvasionen så då halkade ön ner på önskelistan. Blir kanske om några år.
Eva |
|
|||
|
|||
Ha det alldeles underbart
|
|
||||
|
||||
Då ses vi kanske på flygplatsen! Vi landar med det plan ni åker hem med.
|
|
||||
|
||||
Det känns spännande, perfekt och välbehövligt. Jobbar hela helgen och hinner med andra ord knappt drömma innan vi landar på den beryktade landningsbanan (suck, jodå... den biten har jag hunnit få reda på!).
Lovar resebrev med bilder, såklart! Janne: Då ska vi värma platserna åt er. Har du tips på något boende? För visst har du varit på Skopelos förr? |
|
||||
|
||||
Jag har varit där. Har skickat några mejl med förfrågningar men inte fått några svar. Jag hör av mig när jag vet mer.
|
|
|||
|
|||
Jag har landat på den "banan" många många gånger och det har alltid gått såååå bra!!! Man ska inte lyssna på andra...Ha en bra semester på Skopelos!! Jag landar den 31 Maj...
Citat:
|
|
||||
|
||||
Janet
Den landningsbanan filmade vår dotter hela vägen innan planet stod stilla. Ni kommer att gilla den och det går hur bra som helst. Önskar er en helt underbar semester därför Skopelos är bara så underbar . Hälsa ön från oss . Birgitta |
|
||||
|
||||
Glömde nämna vilka ställen jag har mejlat. Det är Del Sol och Stella Studios, båda ligger i Skopelos stad. Har inte fått svar från någon ännu. Om jag inte får svar innan måndag blir det något annat pensionat.
|
|
||||
|
||||
Toppen, Janne. Jag är också lite inne på Stella Studios, verkar populärt. Men blir nog till att vandra runt litegrann för att känna in stämningen.
Fy sjutton vilken fantastisk resa detta kommer att bli! |
|
||||
|
||||
Høyt oppe i byen, på "Athina" bodde vi med herlig utsikt
Man går raskt til byen via de sjarmerende trappene, om man leier kjøretøy er det praktisk at Athina ligger rett nedenfor den veien som går bak/rundt byen Maxi og Nikos heter det trivelige vertskapet Hos dem bor vi gjerne igjen |
|
|||
|
|||
Kalo taxidi! Vi får ta den där fikan snart va?
|
|
||||
|
||||
Definitivt. I sommar?
Tack allihopa för toppentips. Hade glömt hur mycket jag gillar Kalimera! Tänk att snart få vandra i gränderna... iiih! |
|
||||
|
||||
Citat:
39 Steps finns på nätet, googla och du skall finna. |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi kommer fram så pass tidigt så vi fixar boende på plats. Om vi hamnar på Stella eller Del Sol lovar jag att kolla hur beläggningen ser ut hos dem från den 24:e och rapportera här på Kalimera. Ha en fantastisk resa! |
|
|||
|
|||
Vi åker den 29 maj, om det inte blir strejker förståss. Men hittills ser det ut som strejkerna har varit på vardagar, så vi håller tummarna.
Det blir tredje året i rad som vi gör vårresan till Skopelos, alldeles underbart. Någon turistinvation har vi inte märkt men det är ju lite utanför högsäsong. Ha det så bra ni som åker före oss. Carina |
|
||||
|
||||
Jag kan verkligen rekommendera Stella rooms! Stora, rymliga rum och trevliga ägare. Märkligt Janne att du inte fick svar på mail...
Vi bodde där när vi var i Grekland och gifte oss i somras. Fick bästa rummet högst upp i den nyare byggnaden... Jag önskar er trevlig resa Janet, Janne och Carina! Skopelos är underbart!!! Carina |
|
||||
|
||||
Jag fick svar igår, men då var det för sent. Vi kanske flyttar dit senare, vi har bara fyra nätter på 39 Steps. (Bara nu inte askan stället till det.)
|
|
|