|
||||
|
||||
Strejk den 20 maj
Det kommer att bli en stor strejk den 20 maj, förvarnas nu. Störningar i alla kommunikationer förutses.
|
|
||||
|
||||
Sv: Strejk den 20 maj
Trist! Vi valde mellan att flyga ner den 20 eller 22 maj. Gissa om jag är glad att vi valde den 22/5! En strejk i turistsäsongens början kan bara betyda en sak: färre turister i Grekland i sommar, och det kommer ta tid att bygga upp varumärket Grekland igen.
|
|
|||
|
|||
Ja, inte lär det bli lätt framöver för Grekland.
Men jag är glad för min systerdotter som åker på skolresa den 19 maj att hon kommer iväg. Visserligen har hon varit flera ggr och hälsat på oss, men att åka med klasskompisar i 9 an är oxå stort. Monica |
|
||||
|
||||
Vet noen om streiken varer hele dagen? Vi skal lande ca kl 20.00 den 20.mai
Flyselskapet sier de ikke vet noe ang Hellas framover.Har funnet flybilletter til Mykonos noen dager senere,så satser da evt på de |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
I svenska media har det stått om den kommande strejken nu i ett par dagar som Helén skriver ska den pågå i 24 timmar och sen brukar det ju vara en del följdverkningar när allt ska igång. Känns som de skjuter sig själva i foten just nu och bara förvärrar det ekonomiska läget för landet.
Eva |
|
|||
|
|||
Hur brukar en 24h vara upplagd? Är det från midnatt till midnatt, eller lunch till lunch osv?
|
|
|||
|
|||
Vi ska landa på Mytilini 12.10 20/5 så jag antar att vi är rökta i vilket fall. Men dom som är både rökta, blåsta och lurade på konfekten är väl Grekerna själva. Visst är jag sur och besviken, men om jag tänker in i situationen att vara boende på i Grekland och väntat hela vintern på att säsongen ska komma igång så att pengarna börjar flyta in, då skulle sur och besviken inte räcka långt.
Vi får lite problem med att försöka ta tillbaka uttagen semester, leta ny resa, krångla med semestrar igen osv. Det måste väl ändå räknas till I-landsproblematiken. |
|
||||
|
||||
Georgios Papandreou har en egen hemsida. Skriv till honom på svenska, han kan behöva lite argument...
|
|
|||
|
|||
Om det ar strejk den dagen man ska flyga brukar inte flygbolagen forsoka satta folk pa flygen som aker dan innan eller dan efter da? Nat sant har jag hort...
|
|
|||
|
|||
Jag kontaktade norska ving som vi ska åka med, men dom visste ingenting om detta.
|
|
||||
|
||||
Det vanligaste vid en tidsbegränsad strejk är nog att planet får lyfta när strejken är över eller så ställs resan helt in. Finns knappast så många tomma platser på angränsande dagar att de kan ta emot alla. Till många charterdestinationer är det ju dessutom bara resor en dag i veckan.
Eva |
|
|||
|
|||
Nu har jag tittat efter alternativa resor mellan 21 och 23dje och hittat ett antal lovande alternativ. Kontaktade Ving igen men fick svaret att dom inte tar några beslut förrän strejken är ett faktum. Precis som jag misstänkte, alla alternativresor kommer att vara slut när Ving väl inser att det inte går att åka till Grekland den 20de. Bara att inse faktum, det här blir förmodligen första våren på 8 år som vi inte kommer att ha en vecka i Grekland .
|
|
|||
|
|||
Kolla med apollo då..
Dom reser alltid jag med funkar jättebra. |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Det tror inte jag heller. Det är nog lika överallt. Det tråkiga är bara att det drabbar oss som har varit ute i god tid för att beställa en resa. När beskedet väl kommer så är nog alla resor som med avgång inom dem närmaste dagarna slut. Jag VILL åka
Vi som aldrig någonsin bokar våra resor förrän max i vecka innan avresa. Hade vi gjort som vi brukar hade inte detta varit ett problem. Vi ska nog aldrig mer boka i förväg. Last Minute Rules! |
|
||||
|
||||
OBS!
Inte bara strejk den 20 maj, den 31 maj tycks det vara dags för färjetrafiken igen enligt Easy Travel Report.com [FONT='Arial Black', Arial, Helvetica, sans-serif]Greece [/FONT] [FONT='Arial Black', Arial, Helvetica, sans-serif]Update:-May, 14, Air traffic controllers will not strike, May, 20 [/FONT] Greek strike, unions GSEE and ADEDY, (will start midnight Wednesday) 24 hours, Thursday. May, 20, will effect ferries international trains, borders and Greek air space, air traffic controllers. (perhaps air traffic controllers will not strike because of the latest wide spread cancellations by tourists) Another general strike by ferry workers, Piraeus, Monday, 31, May, 2010 Undrar hur sommaren i Grekland kommer att se ut egentligen |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag hittade ovanstående på http://www.easytravelreport.com/coun...eece-port.html Jag letade anledningar som talade för att det var bra att INTE åka till Grekland. Den bästa jag hittade var på yr.no, jisses vilket uselt väder det är på gång in i Grekland. Det verkar faktiskt så dåligt att jag kände det som bra att det inte skulle bli nån resa . Men det är väl bara att hoppas på att långtidsprognosen är lika usel som den brukar vara här hemma . Strejk eller inte strejk, det är frågan . |
|
||||
|
||||
Ja,det er frågan ja!!Ser jo straks lysere ut nå! Men det med yr tror jeg du kan ta med en klype salt.Se på andre utenlanske sider,der melder de strålende vær!!
|
|
||||
|
||||
Yr stemmer aldri!!! Se på Underground.
|
|
|