|
||||
|
||||
Pyssel att packa
Clas Ohlsson är kul. Jag är inte så intresserad av shopping, men måste besöka några järnhandlar i Grekland. Har en förkärlek för järnhandlar... Idag har vi inhandlat diskpropp, midjeväska, småflaskor att fylla på shampo etc. Vi åker ju inte förrän på tisdag, men plockar fram "bra att ha"-saker vartefter man kommer på dem.
Har sorterat bort kläder. Man kan ju tvätta! Endast två par skor, gympaskor och sandaler. Förutom simfötterna som vi delar på... Det blir bara tre böcker: "Just Kids" (Patti Smiths självbiografi), deckaren Harem av Barbara Nadel och en klassiker, Lolita av Nabokov. Räcker inte dessa böcker läser jag makens och dotterns! Aina |
|
||||
|
||||
Sv: Pyssel att packa
Nu har jag bestämt mig. I fortsättningen skall jag ha en mindre väska med mig och tar bara med det som får plats där
Som vanligt så släpade jag med mig alldeles för mycket kläder. En tredjedel minst blev aldrig använt Gillade vissa kläder mer och då tvättade jag dom ett par gånger Båda resväskorna blev sönderbehandlade på flygplatserna, så dom får vi slänga Har dock en mindre här hemma som jag tänker ha i fortsättningen Lycka till med packandet Aina Riitta |
|
|||
|
|||
Jo, handbagagetrolley räcker gott! Jag hade oanvända kläder hem ändå från Parga.....Men hem fick vi i alla fall checka in fast vi inte tänkt för vi fick ouzoflaska från familjen på taverna Sakis i Parga sista kvällen och den måste vi ju bara ha med hem. Så då fyllde vi med så mycket vi kunde av annat drickbart också som retsina och vin.
Nej, att släpa tunga resväskor har vi tröttnat på.... Lissi |
|
||||
|
||||
Riitta och Lissi, jag plockar nog bort några klädesplagg till... Det är ju så lätt att skölja upp favoritlinnet på kvällen.
Aina |
|
|