|
||||
|
||||
Dag 36. Syros. Ios. Avanti.
Senast redigerad av Kalimera den 2014-02-19 klockan 16:14. Anledning: Länkat inlägget till Kalimeras sida om Ios |
|
||||
|
||||
Sv: Dag 36. Syros. Ios. Avanti.
Fint att ni kommit lyckligt fram till Ios. Ser med spänning emot fortsättninngen.
/Anne |
|
||||
|
||||
Och så träffade ni min kompis Skopan
Riitta |
|
||||
|
||||
I starten af maj var jeg på Ios, og der stod ca. 15 personer, der tilbød værelser. Da det var første gang, jeg var på Ios, ved jeg ikke, om de stod, hvor de plejer, men de stod på torvet til venstre hen mod bussen.
Ios blev af uforklarlig grund aldrig rigtigt ”min” ø. Det er ganske få øer, hvor jeg kan sige, at der kommer jeg nok aldrig tilbage til, men jeg tror, at Ios muligvis er en af de øer. Jeg spekulerer på, hvad jeg gjorde galt, og hvad der gjorde, at jeg ikke faldt til? Nu 3 uger senere har jeg stadig ikke kunnet finde grunden! Det var med 100% sikkerhed ikke udsigten fra mit værelse : Fortsat rigtig god ferie |
|
|||
|
|||
Dimitris? Seven Eleven? Uppe i backen mitt emot byn? Minnena sköljer över mig! Finns även Janos kvar nere på Far Out??
|
|
||||
|
||||
Ja, på Avanti trivdes jag så bra så det är en av få boenden som jag återvänt till. Nära till allt men andå lugnt och skönt och njuta av solnedgången och en liten glimt av båtarna som kommer från Santo.
|
|
|||
|
|||
Hej Janne,
tycker inte ni att det är mindre turister än vanligt i Grekland? Vi spenderade 3 veckor på Kreta 29/5-19/6 med bil och var vi än kom så var det mindre antal turister än tidigare år. Har de kanske skrämt bort oss med sina vilda strejker mm? vad är din/er uppfattning? |
|
||||
|
||||
Vet ej, har inte varit runt så mycket ännu. Träffade en del gamla vänner igår, bland annat Yiannis från Satisfaction. Han har sålt sitt ställe och börjar jobba hos Frankie på torget.
Du kan lugnt åka hit med familjen, här är hur lugnt som helst. Nu vet jag inte när ni ska åka, det lär bli mer folk senare i juli, och i augusti. Här finns en hel del barnfamiljer. Än så länge har vi inte sett av något party alls. Det kan bero på att vi gick hem innan elva igår kväll. Men alla här säger att ön har förändrats, och att allt fler barnfamiljer åker hit. |
|
||||
|
||||
Jo, vi upplever detsamma. Väldigt få turister. Har inte mött många svenskar, däremot är det norrmän överallt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag pratade lite med en som hade en butik i Parikia då vi var där för ett par veckor sedan, han sa att det som märks mest är att det är mycket färre Greker som är ute, dessutom har de få Greker som kommer inga pengar att handla för. Han lät väldigt pessimistisk då han pratade om detäven om han inte visade något innan jag började fråga. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|