Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-17, 20:51
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Planering -halva nöjet

Nu är det ju tid att börja fundera på nästa resa. Vår rutt ser i dagsläget ut så här
Serifos--Folegandros--Syros--Andros--Aten
För att ta sig till Andros behöver man som det ser ut nu, landa in och byta på Syros. Att resa hemåt via Rafina känns också lockande då man slipper kaoset i Pireus. Kan behålla lugnet lite till inför Atenvistelse. Vi avslutar
gärna med några nätter i Aten.
Serifos, Folegandros och Andros blir i så fall nya bekantskaper. Rutten hinner ju att ändras några gånger tills det är dags
Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 16:23
loliss avatar
lolis lolis är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Planering -halva nöjet

Vi funderar också på vad vi ska ta för tur först av allt ska vi hälsa på ett par som bor i Loutraki / Perachora.
Det kanske blir Peloponnesos runt (efter som vi är en bit på väg) med tåg, buss och båt sista biten till Aten via Poros

Funderingar finns även på Naxos, Amorgos, Sifnos, Serifos eller om vi sparar det till år 2012.
Vi vara i Grekland i 4 veckor.

Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 12:40
Annwi Annwi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Planeringen är verkligen halva nöjet. Jag ändrar mig hela tiden och vill åka till olika öar varje dag. De hetaste just nu är Andros och Tinos ,men vi har även kvar några av småkykladerna och Serifos och Kythnos och många av öarna i Dodekaneserna. Ikaria och Fourni står också högt upp på önskelistan! Så många öar att besöka och så lite tid! Dessutom vill man ju tillbaka till favoritöarna!

Anne
Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 16:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Annwi Visa inlägg
Dessutom vill man ju tillbaka till favoritöarna!
Anne
Jag tänk så många nya öar man skulle sett om man inte hela tiden ville tillbaks till favoriterna

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 13:23
Wehou!s avatar
Wehou! Wehou! är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Planering är halva nöjet, men efter ett tag blir det en kamp för att få tiden att räcka till för allt man planerat, i alla fall när det gäller mig. Så mycket jag vill göra och se och sen när allt verkar vara klart så inser jag att jag nog har planerat lite för mycket och så får jag sitta och väga vad jag kan ta bort och inte ta bort. Och det är det jobbigaste, haha!

Jag hamnar i den sitsen varje gång. Men visst är det just detta som är så skoj att hålla på med. Jag tycker jag lär mig så mycket ny användbar information om hela den Grekiska övärlden på så sätt. Sen om jag kommer att ha nytta av allting är ju en annan sak.
Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 15:10
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Ja, planeringen går upp och ned. I helgen hade vi mer eller mindre bestämt oss för flyga till Mykonos och hem från Kos. Sen igår kväll har Rhodos dykt upp som en möjlig ny utreseort. Det beror helt enkelt på vilka flygresor man hittar!

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2011-02-09, 17:57
Christer B. Christer B. är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Jag kan bara håla med. Planen just nu ser ut att bli Athen, Thessaloniki via Korinth, Petra, Meterora (några dar i hyrbil) innan vi hoppar på en båt från Thessaloniki till ......... Samos eller Lesbos för att sedan klämma in Fourni (4:e besöket), sen vill Jr hälsa på sina fotbollspolare på Ikaria och ja ...... sen har merparten av 23 dagars rundresande avverkats . Som sagt det gäller att börja njuta redan vid planeringsstadiet.

/ Christer
Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 13:02
mariamia61 mariamia61 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Planeringen är jätterolig, nästan lika rolig som själva resan!!!
Förra året blev det drygt tre veckors ö-luff och äntligen fick vi se några nya öar, fyra stycken. Jag har rest väldigt mycket i Grekland de senaste 30 åren men på något konstigt vis så hamnar jag alltid på mina favoritöar och där trivs jag så bra så jag kommer inte någon annanstans! Antingen blir det Andros, Tinos och någon mer ö, kanske Mykonos som jag alltid undvikit tidigare, eller också blir det Samos, Ikaria och Fourni, eller också blir det Lesbos, Chios, Limnos, eller också blir det Serifos, Kythnos, Kimolos eller också...
Ja, så där håller jag på hela vintern och så blir det ändå till slut Amorgos och Naxos!

Mia
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:48.