![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Pyttan ditt resonemang liknar mitt, men vi har inte riktigt alla öar lika på gissningslistan. Jag tror att vi hittar Kreta där..och absolut Folegandros!
Jag missade visst Naxos placering ![]() Är det bara jag o Pyttan som tycker detta var lite kul??? ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Samtidigt var det ju så att alla de tre var med på listan 2009, varav Santo och Naxos på top10. Det skulle innebära att endera har väldigt många av dem som drömde sig dit gjort verklighet av drömmarna (vilket ju är trevligt), eller så skulle dessa öar plötsligt ha rasat så väldigt att de 2010 har hamnat utanför listan. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag också
![]() Får vi hållas en stund till så hittar vi kanske Santo och Paros också! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hallojsan!
Jamen, nu är ju vi fyra som tycker det här är lite kul! ![]() Jag tror att Paros har åkt ut helt och hållet. Kreta är svårt, hmm, nä den ön kan inte vara på topp 10. Tänk på alla jätteflygplan som har åkt dit i så många år! Drömö för många absolut! men det här ska ju vara en ö där man aldrig har varit! Så jag tror inte att Kreta är med på listan. Den skulle kunna vara på plats sådär ca 20 men det är den ju inte. Santo har jag ingen teori om men på topp 10, nej. Det här är så kul! ![]() Sheila |
|
||||
|
||||
![]()
Folegandros är naturligtvis med på 10-i-topplistan.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Eva L!
Folegandros är säkert med! ![]() Men det var bara en ö! Vilka är de övriga 9 tror du? ![]() Hälsningar Sheila |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror att Lesvos finns med, liksom Andros (så lyriskt som Janne skrev om den ön)....och så hoppas jag som sagt på Kythera.
Peloponessos BORDE också vara med. För många är det nog svårt att rösta för vi har ju redan sett till att komma till våra drömöar ![]() Jag drömmer varken om Amorgos, Folegandros eller Karpathos...då hade jag redan varit där ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lissi!
Håller med dig om att Lesvos nog är med! ![]() Men då måste någon bort ![]() Kanske Serifos eller Sikinos? Pyttan - som borde plugga istället! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är platserna 6-10 publicerade. Nu blir det lättare att gissa vilka som kommer på platserna 1-5. Eller?
|
|
||||
|
||||
![]()
Ser att det är fler än jag som drömer om Kastelorizo. Nu måste väl Amorgos, Folegandros, Lesbos och Paros finnas med på topp 5.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag visste väl att Andros skulle komma högt!! Kalimeraeffekt!
![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
...och så hade jag rätt att Kithera skulle komma högt....Synd bara att den ligger så avigt till transportmässigt.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det charmiga Githeon får Du på köpet då båten mellan Kithera och Peloponessos med all sannolikhet landar där. Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Yanna |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Ska bo 9 nätter på Mykonos i juni. Tanken är då att vi ska titta lite närmare på Syros, Tinos och Andros. Hade även tänkt att ta en natt i Andros Chora. Då gissar jag att det är en trevlig plats! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh vilken fin bild du/ni har fått till där