Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-12, 07:56
danielnyh danielnyh är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011
Standard Kvällsfärjor eller nattfärjor?

Vi landar inte förrän 17.50 i Aten och vill åka färja redan samma kväll mot antingen ön Naxos eller Amorgos. Jag har försökt orientera mig runt på olika populära hemsidor men enligt samtliga tidtabeller som jag har stött på avgår sista färjan från Pireus kl. 17.30. Jag har dock hört från bekanta att det skall gå både kvällsfärjor och nattfärjor men jag har inte lyckats hitta några avgångar. Är det någon som vet var man kan vända sig eller hur det ligger till med färjetiderna? Vi vill undvika att behöva stanna en natt i Aten.
Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 11:07
våga våga är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Kvällsfärjor eller nattfärjor?

Några enstaka dagar i veckan under högsäsong, juli-augusti, kan det gå senare färjor från Piraeus till Naxos. Vanligtvis ser man inte dessa tidtabeller förrän i början av juni. Eventuellt kan du titta på de olika rederiernas egna bokningssidor. Kolla först i gtp.gr så ser du vilka rederier som trafikerar Piraeus - Naxos resp Amorgos. Sen kan du söka på rederiernas namn. Kolla också flyg från Aten till Naxos, det kanske är ett alternativ.
Lycka till!
Sofie
Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 11:38
henile henile är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Vilken veckodag/datum. Vad jag kan se finns det färja som går 23.55 från Pireus och ankommer Amorgos runt femtiden på morgonen.
Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 13:47
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Stämmer bra, och troligtvis får ni övernatta i Aten eller Pireus. Aten tycker jag är det trevligare alternativet. Vill ni så fort som möjligt ta er ut i övärlden samma kväll är Syros den ö som har bäst förbindelse med både Naxos och Amorgos, dit går båtar senare på kvällarna.
Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 19:39
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Det är ytterst sällan det går färjor efter 19-tiden från vare sig Pireus eller Rafina. Ens i högsäsong. Fast det finns en och annan. Men ni bör nog ställa in er på en övernattning på fastlandet. Men fortsätt kolla GTP! Ni kan ha tur...
Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 21:24
danielnyh danielnyh är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Tack alla för tipsen! Henile, var hittade du den avgången? Vi tänkte åka 23 juni.
Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 12:59
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!

För att slippa en dyr övernattning i Aten kan det vara värt att lägga pengarna på inrikesflyg. Det brukar gå sena flyg till somliga öar.

/Ofelia
Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 13:26
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av ofelia Visa inlägg
För att slippa en dyr övernattning i Aten kan det vara värt att lägga pengarna på inrikesflyg. Det brukar gå sena flyg till somliga öar.
Ofelia har helt rätt. En övernattning i Athen plus transfer plus färjebiljetter kostar nog ungefär lika mycket som flyget till Naxos. Och då har ni fördelen att vara där direkt första dagen.

Ok. Kostnaden för att sova finns ju där. Men det är alltid billigare, och mycket roligare, att sova på öarna... Det är inte alls något dumt alternativ!

Peter
Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 14:48
Aase Aase är inte uppkopplad

Hej
Ja det är värt att kolla upp. Vi hittade inrikesflyg till Rhodos med avgång 05.20 t.ex. för 1600:- för två personer ToR. Billigt tycker jag.
Lycka Till!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:43.