|
||||
|
||||
Hemma igen, igen.
Hemma efter den andra resan till Grekland i år.
Den första var en sistaminuten till Kreta i april. NU har vi varit på Naxos och Donoussa i en månad och haft det så skönt. Vi har inte märkt av oroligheterna alls under denna tid. Det enda vi märkte var att Blue star inte gick under tre dagar men vi skulle inte förflytta oss då så vi var inte berörda. Lena med en höstresa kvar |
|
||||
|
||||
Sv: Hemma igen, igen.
Det låter ju härligt att ha varit iväg en hel månad. Då hinner man ju att bo in sig lite om man gör som ni och begränsar antalet öar. Vi föredrar också att inte ha för tätt mellan förflyttningarna.
Hur ser höstresan ut? Mats |
|
||||
|
||||
Det är väldigt skönt att ha en månad på sig.
Jag tycker att man kan göra lite mer som man vill då. Man har ju tid. Höstresan blir två veckor i Paleochora. Förra året var vi där fem + två veckor. Så det ska bli sköt att komma dit igen till hösten. Lena, som har jobbat två dar o redan tycker att det är nog:-) (Jag har ändå ett bra jobb) |
|
|||
|
|||
Har en liten fråga, vad har du för jobb där du kan ta ut 7v semester, ingen jag känner inklusive mej själv får ut mer än 4-5v. Lite nyfiken, kanske dags att byta jobb
|
|
|||
|
|||
När ni åkte till Kreta, åkte ni ospec., eller namngivet. Vi är väldigt sugna på att åka till Kreta i Maj nästa år. Hur är vädret då? Vi har varit på Kreta i Agia Marina i år i mitten på juni och vi älskar denna ö och vill gärna återvända dit.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Är man över 40 och statsanställd har man så mycket semester
Jag åkte ospec till Kreta i slutet av april och hamnade i Ag Marina. Men jag tog bussen ner till Sougia och var där mesta tiden. Min resa var ganska billig men hade jag haft mer is i magen hade jag kunnat komma ner för 295 kronor utan hotell och 795 med hotell. Vädret var varmt på dagarna med en hel del moln. Inget direkt badväder men jätteskönt. Kvällarna och nätterna var svala på gränsen till kalla. Lena |
|
||||
|
||||
Oj jag trodde att de semestervillkoren var avskaffade för alla men där ser man.
Eva |
|
||||
|
||||
Vi, som gamla statstjänstemän hade 33 till 36 dagars semester. Men i samband med postens bolagisering införde man 25 dagar för nyanställda. Det var en väldigt bra förmån vi hade.
Birgitta, som nu har 365 dagars "semester". |
|
||||
|
||||
Vi kommunanställda har ju också lite bättre semestervillkor. Om man som jag har passerat 40 år har man 31 dagar och de som fyllt 50 har 32 dagar. Så jag har drygt 6 veckor med semesterersättning och ytterligare 6 veckors ledigt med "vanlig" lön under ett år Det är härligt att vara lärare när det är lov
Malin |
|
|