Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-21, 13:49
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009
Standard Och regnet det bara öser ner la la la

Regnet fullkomligt vräker ner och ska nog så göra den närmsta tiden. Långärmad tröja har åkt på och snart är det väl dags för byxor också . Njuter av denna dagen i uterummet under infravärmaren med en bra deckare! Det är inte så dumt det heller . det gäller att njuta av de lediga dagarna, vad man än tar sig för!
Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 14:30
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Och regnet det bara öser ner la la la

Här sitter jag och tänker hoppas det blir ordentligt med regn ikväll. Utlovats då och då men fallit ner i mycket liten mängd. Här är ca 24 grader i skuggan och lätt molnighet där solen lyser då och då. Är så less på att bära vatten i bostadsrättsföreningen för att hålla våra planteringar vid liv denna mycket torra sommar.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 16:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Jag tillhör också de som njuter mer av lite halvmolnigt , växlande sol/moln och regn än av stekhetta....
Härligt med ljumma sommarregn tycker jag....att jobba nu känns helt OK. På förskolan är vi ju ute ändå och jag tycker att solen verkligen övervägt här i Kalmartrakten denna sommar. Vi badar varje dag oavsett väder och njuter av det.
Första halvan av min semester i april på Tinos var ju allt annat än varm och nästa halva i slutet av september vet man ju inget om. Vädret i Grekland kan man ju inte förutse nu för tiden.
Men visst, de som älskar sol och som inte får det på semestern tycker jag ju synd om, men då får man ju bara gilla läget och göra det bästa av dagarna ändå. Sommarsverige erbjuder ju mycket.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 16:37
kize kize är inte uppkopplad

Håller fullständigt med om att man får göra det bästa av alla sina lediga dagar. En deckare i uterummet låter helt perfekt, tycker jag.
Här i Linköping är det rätt varmt och mulet idag, en perfekt dag för oss som jobbar också.
Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 17:43
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Här i Luleå fortsätter solen bara skina.Började i början på juni med två veckors semester i underbara Naxos för att sen komma hem till sol 3 veckor på hemmaplan med bara SOL.Har nu snart jobbat min första vecka och fortfarande lika fint ute okej det behövs väl lite regn till mitt potatisland men ni ska veta att jag njuter.Tänk när snön vräker ner eller när det är 30 grader kallt ute så njut nu gott folk Soliga hälsningar från Luleå
Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 17:50
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi här i Bohuslän har inte haft någon vidare sommar Tydligen var det fint den veckan vi var på Karpathos Sen dess ahr det inte varit många dagar över 20 gr och mer eller mindre regn nästan varje dag

Ser fram emot en vecka på Kalymnos i augusti, om nu inte allt och alla strejkar, så man kommer fram

Riitta
Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 20:01
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Jag jobbar på att, precis som du Eva, kunna njuta av ledigheten utan att vara så beroende av vädret (sol och värme)... Det går väl sådär... Tack för påminnelsen!!!

Får väl hitta på att sortera papper eller städa någon garderob eller något som känns så himla bra när det är gjort...

MVH zakka
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 12:26
Eva64 Eva64 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

I natt har det regnat något makalöst mycket! Det var precis som om kranen stod fullt vidöppen! Gräset växer och slipper bli som en gulnande matta. Åter till en bra deckare!
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 12:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Inte kom det något regn här igår som utlovats. Moln och ca 25 grader blev det och sen kom det några få droppar som inte ens syntes på asfalten. Nu hoppas vi på morgondagen då det ska komma ett rejält regn.

Eva
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 13:14
bluesky
Gäst

Jeg kom hjem fra Kalymnos for 3 uker siden. Det har regnet hver eneste dag! Har sett solen noen timer enkelte dager. Kaldt er det også. Mange dager har jeg våknet til 7-8 grader. Jeg bor langt sør i Norge. Sørlandet hvor mange nordmenn tilbringer sin sommerferie. Leste at det er den våteste sommer på ca. 100 år. Jeg har nå ryddet alle skap,lest bøker og vasket huset. Men, nå vil jeg snart ha sol og varme! Savner det å sitte ute med kaffekoppen om morgenen.....spisel lunsj/middag på balkongen.
Takk og pris er det bare 4 uker igjen til neste Kalymnos tur
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 17:07
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Takk og pris er det bare 4 uker igjen til neste Kalymnos tur

Hej Jorunn,
Hur länge blir du på Kalymnos i höst? Vi har tänkt försöka komma ner den 23 september en vecka. Alternativt den 16 sept.

/Eva
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 18:57
bluesky
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Hej Jorunn,
Hur länge blir du på Kalymnos i höst? Vi har tänkt försöka komma ner den 23 september en vecka. Alternativt den 16 sept.

/Eva
Hei Eva,
Takk for sist! Jeg skal være i ca. to og en halv måned. Så da treffes vi igjen. Hils jentene.
Jorunn
Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 19:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Hei Eva,
Jeg skal være i ca. to og en halv måned. Så da treffes vi igjen. Hils jentene.
Jorunn
Suck!! Avis???JAG Never

Lissi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:28.