|
|||
|
|||
utflykt till ag Ioannis
Hej!
Jag åker till Skiathos om lite mer än två veckor... Jag kommer göra dagsutflykter till Skopelos och hade inte tänkt åka de arrangerade utflyktsbåtarna. Hade tänkt ta en "vanlig" båt till Skopelos. Har för mig att även dessa båtar stannar i Glossa, stämmer detta? Hur långt i från Glossa ligger ag Ioannis? Jag har inget körkort så kan man ta taxi? Klick - som ser framemot en massa svar!!! |
|
|||
|
|||
Sv: utflykt till ag Ioannis
Vad jag minns så är det en bra bit även om det på kartan ser ut att bara vara tvärs över norra delen av ön...fast vi åkte ju runt på vespa så det kändes väl längre Det kostar nog ett antal euro med taxi fram och tillbaks...
Den båt vi åkte med till Skopelos från AG.Konstantinos via Skiathos stannade INTE i Glossa, men det var för 5 år sen... Jag förstår att Du längtar nu!! Lissi |
|
|||
|
|||
Tror blot det er hydrofoil færgerne, som stopper i Glossa. Er sikker på at de store færger bare sejler til Skopelos stad.
Afstanden fra havnen i Glossa (Loutraki) til Ag. Ioannis er cirka 7 - 8 kilometer. Om ikke du ved det, så findes Mama Mia kirken ved Ag. Ioannis. |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag tror också att det är de mindre färgorna som stannar till i Glossa för jag tycker mig inte komma ihåg dessa på Glossa Om det är 7-8 km till Ag Ioannis är det ju inte så långt... kanske kan det bli taxi utan att bli helt ruinerad Det är just därför jag vill till ag Ioannis Kanske finns det ett annat sätt att ta sig till ag Ioannis??? K - endast 15 dagar innan avresa |
|
|||
|
|||
Citat:
Hoppas färden dit går att lösa. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Trevlig resa! Inger |
|
|||
|
|||
Förra året var vi på Skopelos. När vi bilade upp till Glossa var det en stor färja som la till under tiden. Jag tittade bland våra foton och det står Hellenic seaways på sidan på båten. Att gå från hamnen i Glossa till Agia Ioannis är alldeles för långt. Jag hade satsat på en taxi i så fall. Hoppas att det löser sig för dig! Ha en trevligt tripp. Att besöka klippan är väldigt häftigt, tycker i alla fall jag!
|
|
|||
|
|||
Stora och lilla färjan, båda stannade till i Glossa, för 2 veckor sen, alltså från Skiathos till Skopelos och tvärtom.
|
|
|||
|
|||
Att gå till ag Ioannis har ALDRIG varit ett alternativ
|
|
||||
|
||||
Det är två alternativ att ta sig till klostret. Antingen tar du taxi eller hyr en bil och då kan du besöka också Milia beach som är en mycket fin strand på Skopelos där jag var i juni i år.
//Enigma som tycker mycket om Skopelos |
|
|||
|
|||
Nä, det trodde jag nog inte innerst inne heller men man vet ju aldrig . Jag hoppas att du kommer dit och får uppleva Skopelos lite grann också. Den är en god konkurrent till Skiathos och vinner med hästlängder i mitt tycke. Ha en skön tripp!
|
|
||||
|
||||
När ni ändå är i Glossa så kan ni passa på att äta på Agnanti som verkligen ett härligt ställe att njuta sin lunch på. Denna vackra utsikt, fräscht och fint och god mat dessutom. Min profilbild är även den tagen i Glossa. |
|
|