|
|||
|
|||
Ska man ta med sig handdukar?
På torsdag bär det av till vår tre veckor långa öluff i Grekland. Underbart!
Håller på att packa för fullt...och då dyker frågan upp...behöver vi bära handdukar med oss? Vi är två vuxna och två barn, och vi kommer bl a besöka Naxos, Amorgos och Kreta. Några andra saker vi absolut INTE får missa att packa med oss? Tack på förhand! Peter med familj |
|
||||
|
||||
Sv: Ska man ta med sig handdukar?
Nej handdukar kan ni lämna hemma, det finns på boendet.
|
|
||||
|
||||
fast det kan ju inte va populärt att använda dessa på stranden... Badhandukar bör medtagas!
|
|
||||
|
||||
Menade naturligtvis inte badhanddukar, har iofs aldrig haft med dem heller, de väger för mycket.
Senast redigerad av Hellen den 2011-08-21 klockan 20:35. |
|
||||
|
||||
Brukar ta med en badhandduk till att ha på rummet och en mindre badhandduk för stranden.
Handdukarna på rummet används att lägga på golvet utanför badrummet och allmänt handtorkning. |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Jag är nog en ännu äldre tant än du Eva, och jag har heller aldrig förstått, varför det är så vanligt att lägga handdukar på golvet efter dusch och bad. Då vill man ju inte använda dem mer.
Jag gör som du och tar med mig en gammal skurtrasa, som kasseras i samband med hemfärd. Dusch/fönsterskrapa har jag också haft med mig ibland. |
|
|||
|
|||
Vi har alltid med en liten "duschskrapa" som för övrigt inhandlades på Lipsi för många år sedan.Att lägga en handuk på golvet är väl inget konstigt så gör jag ju hemma oxå.På många ställen där vi hyrt genom åren har det funnits en speciell golvhanduk och finns inte det så får en av de små handukarna bli golvhanduk för tillfället.
Monica |
|
||||
|
||||
Citat:
I år hade Dimitris lagt dit en tjock frottematta utanför och en ny plastgolvmatta i badrummet. Inga skrapningar av golvet och inga torkningar av fötterna på handduk behöves alltså. Som ren kuriosa kan jag berätta att jag bott på ett ställe där man var tvungen att täta under dörren för att inte duschvattnet skulle rinna ut i rummet. |
|
||||
|
||||
Citat:
Mats |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Jag lägger också handduken på golvet efter att jag använt den...har de vare sig duschdraperier/väggar eller badrumsmatta så får väl hotellet stå ut med det. Jag lägger dem dessutom på golvet i badrummet...tycker det är skitäckligt med blöta badrumsgolv Sen anser inte jag att jag ska behöva ha med mig en gummiskrapa på semestern...
Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
/Z |
|
|||
|
|||
Uppvuxen som jag är i hotellbranschen tycker jag inte alls det är konstigt att man har en sk fothandduk. På många pensionat och hotell finns det, som någon påpekar ovan, speciella golvhanddukar. De är ofta av lite tjockare kvalitet och/eller en annan färg. Samlas duschvattnet i en pöl inne på rummet, eller någon annanstans där det inte ska vara, är detta hotellägarens problem och INTE gästens. Kan ägaren inte lösa problemet får han tillhandahålla fler handdukar så att man kan gå torrskodd både i badrum och sovrum. Att ta med sig en duschskrapa på semestern skulle aldrig falla mig in, inte ens i Grekland!
Till Peter med familj skulle jag rekommendera att ta med strandhanddukar, gärna i en tunn kvalitet som tar liten plats i bagaget men suger upp mycket vätska. Jag brukar alltid ha med mig någon extra handduk som är sliten och så slänger jag den innan hemresa. Det finns för övrigt superlätta handdukar att ta med sig när man vandrar (i fjällen). De väger ingenting och suger upp massor av vatten. Mia |
|
||||
|
||||
Jag har för länge sedan slutat att ta med badhandduk. Klarar mig bra med saronger. Bara att skölja när man kommer hem efter en stranddag, hänger sedan ut dom på balkongen och sedan är de torra på morgonen. Sedan att de tar liten plats i resväskan är ju aldrig fel.
RAN |
|
||||
|
||||
Microfiber handdukar är också bra! Små o lätta o torkar snabbt
|
|
||||
|
||||
Måste ju bara berätta om vatten efter städningen .
Var gång vi fick städat så var det så vått på toan så det gick ej att gå in.Likadant resten av lgh så vi fick börja med att torka torrt innan vi klev in. Blev ju ibland då dem nya handukarna som städerskan hade hängt in. Ej så trevligt med vatten på vc. Birgitta |
|
||||
|
||||
Vad otur ni verkar ha med era boenden. Jag tycker nästan alltid att städningen är perfekt i Grekland och att allt är välskött. Visst stengolven våttorkas och det kan ta några minuter innan de är torra men den tiden väntar jag snällt ute.
Eva |
|
||||
|
||||
Att fallen på badrummet har mycket att önska i Grekland ser jag som mer regel än undantag, självklart använder jag handdukarna till att stoppa vattnet med
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag gillar ordentliga och välskötta boenden och väljer ofta efter rekommendationer från andra och då brukar det vara bra. Eva |
|
|